Így jutunk el az SK MAX-ig…

Májusban megkezdődött a régóta várt SK MAX rendszer piaci bevezetésének előkészítése. Ennek eredményei még nem feltétlenül láthatóak a felhasználók számára, de a háttérben nagyon sok minden történt már eddig is, és a következő hetekben, hónapokban folyamatosan érkeznek az újdonságok a CKB4 rendszerbe. Aktuális cikkünkben bemutatjuk, hogy mi várható rövid távon és milyen időzítéssel tervezzük ezeket a fejlesztéseket elérhetővé tenni, amelyek ugrásszerűen maximalizálják a biztosításközvetítő cégek hozzáadott értékteremtő képességét.

FokepOK_360x270A jelenleg folyamatban lévő verzióváltás, az SK Trend 20 éves fennállásának legnagyobb és legösszetettebb fejlesztési csomagjának piaci bevezetését jelenti. A bevezetendő rendszer a program kódbázisának teljes újraírásán túlmenően új funkciók és modulok, illetve a B-DOC applikáció tekintetében egy teljesen új rendszer bevezetését is magában foglalja. Ha mindez nem lenne elég, még az is bonyolítja a helyzetet, hogy nemcsak az SK MAX rendszerben, hanem az azzal párhuzamosan, még egy éven keresztül a piacon maradó CKB4 rendszerben is el kell végeznünk minden fejlesztést és módosítást.

A bevezetési folyamat átláthatóságának és tervezhetőségének érdekében megosztjuk veletek az általunk tervezett ütemezést. Amennyiben ettől szándékaink ellenére eltérünk, azt előzetesen jelezni fogjuk számotokra.

Bízom benne, hogy az új KGFB kötési folyamatot már sikerült megismernetek, amelyet lassan két hónapja elérhetővé tettünk a tesztrendszerekben. Köszönjük szépen a sok hasznos javaslatot, amit ezzel kapcsolatban tettetek. A többségét mi magunk is előremutatónak találtuk, ezért beépítettük a végleges verzióba.

Időközben elkészült a CASCO és a KGFB-CASCO együttkötés refaktorált folyamata is, ez várhatóan júliusban lesz majd tesztelhető mindenki számára. Mindhárom folyamat (1. KGFB, 2. CASCO, 3. CASCO-KGFB együttkötés) elérhető lesz szakmai (egyoldalas) és online (oldalanként lépkedős) nézetben is.

De haladjunk sorjában. Bár sokan azt gondolják, hogy az a legfontosabb, hogy kötni lehessen az új szerződéseket és mindent ennek kell alárendelni, van egy ennél sokkal, de sokkal fontosabb feladat.

Ez pedig az ügyfeleitekkel kialakított kapcsolat megóvása és igényeik minőségi kiszolgálása. Ezt csak akkor tudjátok megtenni, ha képesek vagytok proaktívan és hatékonyan kommunikálni velük. Költséghatékony kommunikációt pedig csakis digitális csatornán keresztül lehetséges végezni.

Picture1-2Ezért az első számú, mindent megelőző feladat a partnertörzsed letisztítása, validálása és alkalmassá tétele az ügyfeleiddel történő digitális információcserére, ahogy azt az előző blogcikkünkben jeleztük is. Nyilvánvaló, hogy mindehhez szükséged lesz a partnereid valós e-mail címére, függetlenül attól, hogy elektronikus levélben, vagy a B-DOC ügyfél applikáción keresztül akarsz velük kommunikálni. Tehát mielőtt bármi mást csinálnál, tedd alkalmassá a partner állományodat arra, hogy kapcsolatot tarthass és pénzt kereshess biztosításközvetítőként.

 

JÚNIUS

25. hét: Partnertisztítás, partner összevonás, partner összekapcsolás 

A partnertörzs tisztítási feladatok megkönnyítése érdekében egy új fejlesztést végeztünk, amit már most is elértek a teszt oldalaitokon. Azt bizonyára tudjátok, hogy minden SK Trend partner cégnek van tesztoldala. Ezt terveink szerint a 25. héten (június 19-i hét) fogjuk élesbe állítani.

A fejlesztéshez egy részletes leírást és egy rövid útmutatót is publikálni fogunk, ami segíteni fog a szükséges lépések elvégzésében. A partnertisztítás egy folyamatosan végzendő tevékenység, hiszen az ügyfelek adatai folyamatosan változnak, és külső adatbázisokból is érkeznek hibás, vagy hiányos adatok.
Azt biztosan mondhatjuk, hogy véget kell vetni annak a rossz és értelmetlen gyakorlatnak, hogy az ügyfél e-mail címéhez, az üzletkötő a saját, vagy az alkusz cég e-mail címét rögzíti. Ezeket a hibás adatokat sürgősen módosítani kell az ügyfelek valós e-mail címére, máskülönben nem fogjátok tudni elérni, megszólítani őket.

A funkció részletes leírását a CKB4 rendszer dokumentumtárában a Rendszer dokumentumok, CKB4 Felhasználói leírások alkönyvtárban találjátok meg.

26. hét: Gépjármű törzs, gépjármű visszatöltése a gépjármű törzsből

Rengeteg hibát okozott korábban, hogy a felhasználók arra használták a szerződés visszatöltési funkciót, hogy azonos gépjárműre egy új tulajdonosnak kössenek biztosítást. Ezzel ugyan meg lehetett spórolni néhány adat rögzítését, de sokkal több nyűggel járt, mint előnnyel. Ezeket a hibákat mostantól kiszűrjük azzal, hogy a rendszerben kialakítottunk egy virtuális gépjármű törzset.

Ebben a törzsben már benne vannak a korábban megkötött szerződésekben érintett gépjárművek adatai és automatikusan bekerül minden újonnan megkötött KGFB, vagy CASCO szerződésben biztosított jármű.

A rendszer a rendszám alapján keres a virtuális gépjármű törzsben, és amennyiben egyezést talál, felajánlja az érintett gépjármű adatainak visszatöltését. 

JÚLIUS

27. hét: Az új CASCO, illetve CASCO-KGFB folyamat tesztre adása

Minden partnerünk számára elérhetővé tesszük a teszt oldalakon a megújult folyamatokat. Tervezetten két héten keresztül lehet majd tanulmányozni és javaslatokat tenni, mielőtt lecseréljük az aktuális verziót az újra.

A fejlesztés nagy újdonságai, amelyek minden bizonnyal elnyerik a felhasználók tetszését, az új Eurotax kiválasztó funkció, illetve az utólagosan beépített extra felszereltség kezelése. Ez korábban sok problémát okozott a felhasználóknak, bízunk benne, hogy az új funkciók segítségével sokkal pontosabban tudjátok meghatározni a biztosítandó járművet, illetve a biztosítási fedezet alá tartozó extra felszereltséget.

Kialakítottunk egy új algoritmust, ami a bevitt paraméterek alapján automatikusan szűri az Eurotax adatbázist. A következő kitöltendő mezőknél, már nem a teljes adatbázis értékkészletéből kell kiválasztani a megfelelő elemet, hanem csak azok közül, amelyek a korábban beállított értékek alapján léteznek.

Példa: A bemásolt képernyőfotón látható folyamatban Lexus márkát jelöltük meg gyártmányként, amit már csak a gyártási év (2022) alapján leszűrt listából kellett kiválasztani. A típusnál az NX-re kattintottunk. Ennek hatására automatikusan beírta a rendszer a motor üzemmódhoz a Hibrid opciót és a hengerűrtartalom mezőbe a 2487 cm3-t (csak ilyen létezik ennél a típusnál, ebben az évjáratban). A teljesítmény listában pedig már csak azt a két értéket jelenítette meg, ami létezik a fentebb megadott paraméterek alapján. Kiválasztottuk a 141kW opciót, ez alapján pedig automatikusan kitöltötte a rendszer az ajtók számát, a váltó típusát és a kivitel mezőt is.

Picture2-2

Ezzel a megoldással nem csak időt tudtok megtakarítani, de a hibás modell kiválasztásának esélye is nagymértékben csökken.

A modell listában a sorok végén található információ gombra kattintva a program megmutatja a kiválasztott jármű részletes adatlapját, amin felsorolásra kerül az összes beépített gyári extra.

Picture3-2

Az extráknál az Eurotax (Autovista) adatbázis alapján szintén automatikusan kiválasztásra és megjelenítésére kerülnek azok a gyárilag beépített extrák, amiket egyes biztosítótársaságoknál külön jelölni kell, így nem kell ezeket kézzel beállítani.

29. hét: Az új tarifálási, kötési folyamatok élesítése

Várhatóan ezen a héten megszűnik a jelenleg elérhető kötési folyamat a gépjármű biztosítások tekintetében és innentől már az új folyamatban dolgozhatnak a felhasználók.

AUGUSZTUS

31. hét: A B-DOC applikáció tesztre adása

Technológiai szempontból régóta nem történt olyan komoly áttörés a biztosításközvetítői piacon, amely alapjaiban változtatja meg, javítja mind a szolgáltatói, mind pedig az ügyfélélményt.

A B-DOC biztosítási szerződés-kezelő mobil asszisztens piaci bevezetése minden bizonnyal az lesz. Terveink szerint július végén már egy letesztelt, működő verziót tudunk átadni partnereinknek tesztelésre, ami Android és iOS platformon is elérhető lesz.

A megoldás segítségével papírmentesen és a nyomtatáshoz, postázáshoz, dokumentum tároláshoz kapcsolódó költségektől megszabadulva végezhetitek a szerződéskötést és dokumentumkezelést. Ezen túlmenően közvetlen elérésetek lesz az ügyfeleitekhez, a legmodernebb, legnépszerűbb és legtrendibb csatornán keresztül. Nagyon fontos, hogy csak azokat az ügyfeleket tudjátok megszólítani, akiknek az adatait a partnertörzsben már rendbetettétek.

33. hét: Az SK MAX rendszer tesztre adása

Az SK MAX rendszer teljes frontend oldali funkcionalitása augusztusban válik elérhetővé. Ekkor fogjuk partnereink számára megmutatni és tesztelhetővé tenni az új platformot. Innentől kezdve hetente állítunk át kb. 5-10 céget az új rendszerre. Elsőkörben azok a partnereink kapják meg az SK MAX rendszert éles használatra, akiknek nincsenek egyedi megoldásai a jelenlegi CKB4 verzióban és még nem használják a backend modulokat.

Számításaink szerint a teljes piaci átállás egy évet fog igénybe venni.

35. hét: Az online kötés tesztre adása

A július végén élesítésre kerülő új folyamatok között már szerepelnek az online kötést támogató felületek is. Ez szükséges, de nem elégséges feltétele az ügyfelek által önállóan megköthető szerződések generálásának. Számításaink szerint augusztus végére készül el az a program verzió, amelyben már tesztelni tudjátok az üzletkötő személyes közreműködése nélkül köthető szerződéses folyamatot is.

Az év hátralévő része
Szeptembertől kezdve folyamatosan publikálni fogjuk az SK MAX rendszerhez fejlesztett backend modulokat is, melynek eredményeként a frontend oldalon is meg fognak jelenni azok az információk, amelyek korábban csak jelentős többletmunkával voltak előállíthatók.

Továbbá elindulnak azok az automatizmusok (pl. intervenció, MNB bevallás, stb.) is, amelyek jelenleg komoly kihívások elé állítják a biztosításközvetítői szakmát.

Ezekről a modulokról később részletesen fogunk információkat megosztani.

Ismételten arra kérünk benneteket, hogy olvassátok a publikációinkat, nézzétek meg és kommentáljátok a teszt oldalaitokra feltöltött verziókat, vagy keressétek információért Kovács Miklós kollégánkat, aki készséggel áll rendelkezésetekre, minden felmerülő kérdésben.