Magasabb szintre léphetnek a biztosításközvetítők! Az új cél: a Szuperintegráció, 1. rész
Napjainkban már teljesen természetes, hogy a biztosításközvetítő cégek integrált informatikai rendszerekben tarifálják a biztosítói díjakat és kötik meg a szerződéseiket. Ez a megoldás nagymértékben növeli a munkájuk eredményességét, de azért lássuk be, van még hova fejlődni, hatékonyság és szervezettség terén.
1 rész: Mi is az a Szuperintegráció és mik az előnyei?
Az egyre csökkenő árrések, valamint egyre árérzékenyebb, tudatosabb és igényesebb ügyfelek mellett, nagyon nem mindegy, hogy a piaci szereplők milyen koncepcióval és tudatossággal használják fel a hatékonyság-növelésük céljával készített IT megoldásokat, ezáltal a befektetett erőforrásaik milyen mértékű és sebességű megtérülést eredményeznek. Ebből a szempontból nagy problémát jelent a közvetítő cégek informatikai rendszereinek széttagoltsága, illetve hiánya, esetenként pedig a rendelkezésre álló megoldások helytelen használata.
Az SK Trend partnerei elfelejthetik ezeket a problémákat, ugyanis az elmúlt évek folyamatos fejlesztései és szervező munkája eredményeként megvalósítottuk a “Szuperintegrációt”, amely az SK MAX rendszer indulásával megoldást kínál minden felsorolt kihívásra, sőt egyebekre is.
Cikkünkben bemutatjuk, hogy mi is az a Szuperintegráció, milyen szuperelőnyöket tartogat számodra, és miért nem akarsz más rendszerekkel dolgozni, ha egyszer megismered a Szuperintegráció által nyújtott előnyöket.
Azonban mielőtt a megoldást ismertetjük meg kell vizsgálni a mostani helyzetet, annak érdekében, hogy meg tudjuk világítani a különbséget és jól láthatóvá tegyük a Szuperintegráció elkerülhetetlenségét.
Egy kis történelem
A biztosításközvetítői szegmensbe későn tört be az informatika és akkor is inkább a kényszer szülte a használatát, mintsem a benne rejlő nagy lehetőségek felismerése. Vezetői és üzletkötői szinten is komoly elutasítottsága volt a számítástechnikai megoldások alkalmazásának. Természetesen már a kezdetekkor is volt néhány úttörő, aki megértette és sikeresen használta az új technológiákat. Mára ezekből a cégekből váltak a biztosításközvetítői szektor piacvezető szereplői. Ők egyértelműen IT stratégiában és komplex rendszerekben gondolkoztak, ezért erre alapozva építették fel a vállalataikat.
A kényszerítő erő, amely végül elkerülhetetlenné tette piacunkon az informatikai megoldások használatát és elterjedését, az évente ismétlődő KGFB kampányok voltak.
A 2000-es évek elején induló online közvetítők könnyedén megszerezhették volna maguknak a teljes gépjármű piacot, amennyiben nincsenek a független IT aggregátorok. Ezeknek a cégeknek a megjelenése kettős hatással volt a piacra: egyrészt minden szereplőnek biztosította a lehetőséget, hogy megtartsa a meglévő ügyfél állományát, vagy éppenséggel bővítse azt az integrált tarifáló rendszerek segítségével; másrészt viszont generált egy új problémát: mégpedig azt, hogy miként kell kezelni és feldolgozni, az immár elektronikus formában is létező információkat.
Erre a kihívásra egy másik informatikai szolgáltató igyekezett megoldást találni, azzal, hogy elkészítette azt a rendszert, amiben az állományokat digitális formában lehetett feldolgozni.
Halleluja! Úgy tűnik ezzel minden a helyére került
Kellett ez nekünk? Csak még több munkánk lett!
Ugyan dehogy! Ezzel csak elkezdődött a biztosításközvetítők mindmáig tartó vesszőfutása: van két ügyfél és szerződés adatbázisom, de melyik a “JÓ”? A választ előre bocsátom: egyik se!
Ez a szituáció rengeteg kérdést vet fel, amelyekre eddig nem igazán sikerült megfelelő megoldást találni. Érdemes két nagy csoportra bontani a problémakört.
Az első, hogy mi okozza a zűrzavart az adatok körül. Szemezgessünk ezekből egy kicsit:
- Hol tárolódnak az ügyfeleim adatai?
- Hogyan kerülnek oda?
- Miért pont ezeket az adatokat tarjuk nyilván?
- Miért nem látom az összes adatot, amit valaha begyűjtöttem az ügyfeleimről?
- Kié az adat?
- Aktuális még a rendszereinkben tárolt információ?
- Honnan tudjuk, hogy aktuális és pontos adatokat tárolunk?
- Hogyan aktualizáljuk az adatainkat?
- Kinek a feladata aktualizálni az adatokat?
- Ki férhet hozzá az adatokhoz?
- Hogyan kerül át a front rendszerben rögzített adat a back rendszerbe?
- A front, vagy a back oldalon tárolt adat a helyes/releváns/legfrissebb?
- Miért van eltérés a két rendszerben tárolt adatsorok között?
- Miért nem azokat az adatokat látom, amiket szeretnék?
- Ki, mikor, miért módosította az adataimat?
- Hogyan tudjuk felhasználni a meglévő adatainkat?
A második csoportba tartoznak azok a kérdések, hogy miként lehet rendet teremteni és bevételt termelni a meglévő ügyfél állományból. Nézzünk erre is néhány példát:
- Milyen célra használhatjuk a meglévő adatainkat?
- Hogyan juttassuk vissza a back end oldalon feltöltött adatokat a front end rendszerbe?
- Miért nem látják az üzletkötők a számukra fontos információkat?
- Miért kell két rendszerben párhuzamosan dolgozni?
- Miért nem működnek jobban együtt az informatikai szolgáltatók?
- Hogyan tudok megfelelni az adatvédelemmel kapcsolatos törvényi elvárásoknak?
- Mi történik akkor, ha nem tudok megfelelni ezeknek a törvényeknek?
- Miért nincsenek olyan funkciók, amire szükségem lenne?
- Miért én fizessek a rendszerek fejlesztéséért?
- Miért nincs egy olyan rendszer, ahol mindent meg lehet csinálni?
- Hogyan kell helyesen használni ezeket a rendszereket?
- Hol találok olyan munkaerőt, aki érti és elvégzi a bonyolult adatfeldolgozási folyamatokat?
- Hogyan tudok bevételt generálni magamnak a rendelkezésre álló adatok felhasználásával?
- Mennyibe kerül nekem ez az egész?
- Nem lehetne olcsóbban megúszni?
- Miért kell nekem mindezekkel foglalkozni egyáltalán?
Hosszan lehetne még sorolni, hiszen minden kérdés újabbakat vet fel. De ha még egyértelmű válaszokat is tudnál adni az összes kérdésre, akkor is határozottan látszik, hogy ez az egész nagyon sok sebből vérzik és ebben a felállásban nincs egy olyan konkrét szolgáltató, aki képes lenne biztosítani a megoldást.
Két lehetőség közül választhatsz: vagy rengeteg munkát és költséget szánsz arra, hogy mindig naprakész, teljeskörű adatokkal dolgozhass, ezáltal minőségi szolgáltatást nyújthass az ügyfeleidnek, vagy hagyhatod is az egészet a csudába, nem foglalkozol az állományoddal, de akkor azt kockáztatod, hogy nem tudod megfelelően kiszolgálni az ügyfeleidet, ami pedig inkább előbb, mintsem utóbb a céged leértékelődéséhez fog vezetni, a hétköznapi céges működésed és az üzleti fejlődésed gátjává válik.
Hol vannak az ügyfeleid adatai?
Ritkán találkozunk olyan közvetítő partnerrel, aki nagyon tudatosan, előrelátóan és célirányosan kezeli az állományait, — ezáltal az ügyfeleinek az adatait — abból a célból, hogy növelje elégedett ügyfelei számát és ezen keresztül extra jövedelemre tegyen szert.
A legáltalánosabb szemlélet az, hogy az a jó, ha több helyen vannak az adataink, “mert az növeli a biztonság érzetünket”.
Ez egyébként tényleg jó dolog, de felesleges ezért több rendszerben végezni az adatfeldolgozást, sokkal egyszerűbben és olcsóbban is megteremthető ez a biztonságérzet.
Könnyen belátható tény, hogy minél több helyen tárolsz azonos célból, azonos típusú adatokat, annál bonyolultabb, időigényesebb, problémásabb és költségesebb ezeknek az adatoknak a frissítése, feldolgozása és felhasználása. Ha pedig nem foglalkozol vele, az többlet kockázatot hordoz magában. Ehhez a témakörhöz kapcsolódóan hosszan beszélhetnék még az adatvesztés és szivárgás elkerülése érdekében szükséges adatvédelmi feladatokról és költségekről is, de most inkább nem hozom be ezt az extra problémát.
Tegyük fel, hogy csak két helyen (a front end és a back end rendszeredben) tárolsz ügyfél és szerződés adatokat. Melyik rendszerben vannak a “JÓ” (pontos, aktuális, teljeskörű) adatok?
A logikusnak tűnő válasz az lehetne, hogy a back end rendszerben, mert ott az összes adat elérhető. Amennyiben ez így van (megvan az összes adatod és azok pontosak is), az egy ideális állapot. Őszintén gratulálok hozzá! Azért megjegyzem, sokan azt gondolják, hogy nekik biztosan minden adatuk megvan és azok pontosak is, de valójában csekély számú cég rendelkezik korrekt, teljeskörű, pontos és aktuális nyilvántartással.
Azonban önmagában az adatok megléte nem érték, strukturálni és karbantartani is kell őket annak érdekében, hogy jövedelmet, sőt profitot termeljen számodra. Az örök kérdés pedig az, hogy miként lesz jövedelmed abból, hogy a back end oldalon rendelkezel az összes információval!
A válasz pedig kijózanító: abból nem lesz semmilyen jövedelmed!
Az ügyfélkör pontos ismerete szükséges
Szükséges, de nem elégséges feltétele a biztosítások értékesítésének. Amennyiben pénzre akarod váltani azt a kincsestárat, amit az ügyfél állományod jelent számodra, akkor ezeknek az információknak a front end oldalon is meg kell jelennie, hiszen ott tudod felhasználni a meglévő adataidat értékesítési célokra (pl. egy meglévő CASCO szerződés alapján, lakásbiztosítást tudsz kötni).
De hozhatnám azt a példát is, hogy honnan fogják tudni az üzletkötőid, hogy mikor, melyik ügyfelet, milyen célból kell megkeresni? Az adott ügyfélnek milyen a meglévő biztosítási portfóliója? Nyilvánvalóan a megkeresés üzleti célja egy, vagy több új szerződés megkötése, amit szintén a front end oldalon kell elvégezni.
Arra a kérdésre, hogy hol vannak az ügyfeleid adatai, a leggyakoribb őszinte válasz az lenne, hogy: hát itt is, meg ott is!
Márpedig a cél és az igény nem csak az, hogy valahol meglegyenek az adatok, hanem az, hogy minden nyilvántartásban ugyanazok az információk szerepeljenek és mindenhol teljeskörűen. Sőt, az is, hogy ezek az adatok valósak, pontosak és frissek legyenek.
Önmagában az, hogy egy közvetítő cég rendelkezik front és back end oldalon is informatikai rendszerrel, ezáltal nagyjából látja, követni tudja a saját portfólióját és támogatni tudja a cége operációját még közel sem oldja meg a legnagyobb problémát.
Mégpedig azt, hogy az ügyfeleidnek fogalma sincs arról, hogy ők a te céged ügyfelei.
Mit lehet ez ellen, vagy inkább pont ezért tenni? Hamarosan jövünk a Szuperintegrációval szóló cikksorozatunk 2. részével azért, hogy választ adjunk neked erre a kérdésre.
Eddig is, ezután is fókuszunk, hogy a számodra fontos információkat eljuttassuk hozzád. Egyrészt kövesd blogcikkjeinket, olvasd a Facebook csoportunkat, és a LinkedIn oldalunkon is megjelenik minden információ. Továbbá ügyfélkapcsolati vezetőnk, Kovács Miklós is várja a kérdéseidet (mobil: +36205586258), sőt minden hónapban fel fogja venni a kapcsolatot céged kijelölt kapcsolattartójával, hogy nyíltan és őszintén elmondhasd a gondolataidat, véleményedet.