1,2,3,4, MAX! Lássuk, miért korszakváltó a megoldásunk! SK MAX cikksorozat, 2. rész

És már itt is az SK MAX-ról, a korszakváltó rendszerünkről szóló cikksorozatunk második része! Az együttműködésetekkel az elmúlt években piackutatásokat végeztünk. A tőletek kapott válaszok alapján fejlesztettük az SK MAX-ot. Mutatjuk a főbb szempontokat!

A piackutatásaink során a tőletek kapott válaszok azt mutatták, hogy a biztosításközvetítő cégeitek elsősorban az alábbi területeken vágynak megoldásokra:

  • Biztonságban akarjátok érezni magatokat a felügyeleti szervek vizsgálatai, adatszolgáltatási felhívásai keretében megfogalmazódó törvényi kötelezettségek teljesítésével kapcsolatban.
  • Szeretnétek megtartani a függetlenségeteket, de nem tudtok beruházni annak érdekében, hogy versenyképesek maradhassatok a tőkeerős cégekkel szemben.
  • Szeretnétek alacsony költségek mellett, magas bevételhez jutni.
  • Jó lenne, ha az ügyfeleitek csak akkor fordulnának hozzátok, amikor éppen pénzt akarnak nálatok költeni, pl. újabb szerződést akarnak kötni, vagy magasabb díjú ügyletet tető alá hozni, de nem örültök azoknak az ügyfél igényeknek, amik nem járnak azonnali bevétellel.
  • Fontosnak tartjátok, hogy nagytudású, elkötelezett munkatársakkal dolgozzatok együtt, de a hozzájuk kapcsolódó fizetési igényeket nem tudjátok kigazdálkodni.
  • Legyenek fiatal, lelkes, motivált üzletkötők és egyéb szakemberek a csapatotokban, akik nem csak meg tudják tartani a portfóliót, de gyorsan növelik is azt.
  • Ne kelljen adminisztrációval foglalkozni, de mindig, minden legyen a helyén, lehetőleg úgy, hogy az lehetőséget biztosítson extra bevételek megszerzésére.
  • Tűnjön el a rengeteg papír és az ahhoz kapcsolódó magas költség a folyamatokból.
  • Az értékesítésen túlmenően nem akartok semmi mással foglalkozni, vagy inkább fogalmazzunk úgy, nem akarjátok, hogy az egyéb tevékenységek elvegyék az időtöket a pénzkereseti lehetőségektől.
  • Ne vigyék el az ügyfeleiteket más piaci szereplők.
  • Rendelkezzetek ti is azokkal az eszközökkel, amivel a nálatok nagyobb, erősebb versenytársaitok.

A fenti felsorolásban meglehetősen sok ellentmondás szerepel. Reméljük, senki nem gondolja komolyan, hogy ezekre létezik egy egyszerű megoldás. Talán most azt várjátok, hogy leírjuk: mindezt az SK MAX szállítja majd nektek. Nem fogjuk leírni, mert az SK MAX sem fogja mindezt teljeskörűen megválaszolni. Viszont azt vállaljuk, hogy ezek közül szinte minden területen kínál olyan megoldásokat, amelyek jelentős piaci előnyökhöz juttatják az SK MAX-ot használó közvetítő cégeket. A kérdés, csak az, hogy ki érti meg és ezáltal ki tudja kihasználni azokat.

Mielőtt rátérünk arra, hogy mik is ezek a megoldások, feltétlenül szükséges arról beszélni, hogy mire vágynak az ügyfeleitek. Ezzel kapcsolatban is számos partnerünket megkérdeztük. Mindezek alapján én úgy látom, hogy 2023-ban az alábbi - szerintem egyébként teljesen jogos - elvárásai vannak az ügyfeleiteknek a biztosításaikkal foglalkozó vállalkozásokkal szemben:

  • Minden biztosítással kapcsolatos igényüket elégítsétek ki.
  • Az összes biztosításukat egyetlen közös felületen láthassák, függetlenül attól, kinél kötötték azokat, és ezen keresztül tudjanak minden ügyet elintézni.
  • Az igényeket bármikor, egyszerűen, gyorsan bejelenthessék a partnerük felé.
  • A bejelentéseikre rövid határidővel reagáljanak és oldják meg azokat.
  • Lehetőleg ne kelljen telefonálniuk, pláne ne kelljen bemenni egy ügyfélszolgálati irodába, inkább valamilyen kütyün keresztül lehessen leadni az igényt és oda is érkezzen vissza a válasz.
  • Amikor viszont mégis személyesen szeretnének ügyet intézni legyen egy korrekt módon kialakított ügyfélszolgálati iroda, udvarias, szakértő személyzettel.
  • Minden információ, dokumentáció legyen elérhető okostelefonon keresztül is.
  • Ne legyen sok adminisztráció, ne kelljen dokumentum kötegeket aláírni és hazacipelni, lefűzögetni, majd szükség esetén keresgélni.
  • Ne kérdezgessenek tőlük olyan információkat, amelyekre nagy valószínűséggel nem tudják a válaszokat.
  • Ne várják el tőlük, hogy felkészült biztosítási szakemberek legyenek, vagy ismerjék a vonatkozó törvényeket, szabályozásokat.
  • Kár esetén a biztosításközvetítők nyújtsanak teljeskörű támogatást és kiszolgálást, adjanak megoldásokat a károk elhárítására, kijavítására.

Ez is egy szép hosszú lista és valószínűleg nem is teljes. Mégis a kettőből együtt elég jól kiviláglik, hogy milyen területeken kell jobb szolgáltatásokat adni. Keretbe foglalva és leegyszerűsítve az alábbi területeken kell megoldásokat találni:

  • Törvényi megfelelés.
  • A függetlenség megmaradása.
  • A költségek porlasztása.
  • A biztosításközvetítő rendszerek teljes integrációja.
  • Gyors, dokumentált elérés és kommunikációs lehetőség az ügyfelekkel.
  • Hatékony, papírmentes adminisztráció.
  • Az emberi erőforrások igénybevétele helyett, automatizált ügyviteli folyamatok.
  • Az ügyfelek magas szintű kiszolgálása.
  • Ügyfélvédelem.

SK-MAX-cikk2_kep

Az SK MAX az ügyfeleket helyezi előtérbe, azt támogatja, hogy egy ügyfélnek minél többféle biztosítása legyen.

Amennyiben számodra is ezek a prioritások, akkor ezekre egyértelmű támogatást biztosít az SK MAX rendszer. Egy fontos elvárás láthatóan kimaradt mindegyik felsorolásból mégpedig az örökzöld, hogy “legyen olcsó”. Nyilvánvalóan egy széleskörű szolgáltatást lefedő, hatékonyan működő, nagymértékben automatizált, sok költséget kiváltó, modern informatikai megoldás nem tud olcsó lenni.

Annak érdekében, hogy a közvetítői piac nagyobb része meg tudja finanszírozni magának az SK MAX rendszer igénybevételét moduláris struktúrát alkalmazunk, így mindenki csak azt a szolgáltatási kört fizeti meg, amit igénybe vesz, illetve képes kigazdálkodni.

Az SK MAX rendszer az alábbi szolgáltatásokat biztosítja a felhasználók számára:

Frontend oldal:

  • Biztosítási díjak, szolgáltatások összehasonlítása, ajánlatok elkészítése, feladása a biztosítókhoz, megújult, egyszerűsített folyamatokon keresztül.
  • Online kötés lehetősége, üzletkötő bevonása nélkül.
  • Papírmentes kötési folyamat.
  • Dokumentumok digitális tárolása, ügyfélhez, szerződéshez kapcsolva.
  • Saját (közvetítő cég által rendszeresített) dokumentumok elektronikus kezelése.
  • Partner (ügyfél) nyilvántartás, karbantartás.
  • Szerződésnyilvántartás, karbantartás.
  • Az elvégzendő feladatok csoportosítása, figyelemfelhívó megjelenítése.
  • Hatékony belső üzenetváltás, információ átadás.
  • A backend oldalról érkező adatok információk megjelenítése a frontend felületen.

Backend oldal:

  • Állománybeolvasás, -egyeztetés, -tisztítás.
  • GDPR szerinti törlés, ügyfélkezelés.
  • Partnertörzs tisztítása, partner összevonás.
  • Biztosítóktól elvárt jutalék számfejtése.
  • Üzletkötői jutalékelszámolás.
  • MNB jelentések elkészítése.
  • Intervenció.

Webes megjelenítés:

  • Modern megjelenésű, teljesen saját arculatra szabható felület.
  • Széleskörű funkcionalitás.
  • Online kötési lehetőség beépítése, működtetése.
  • Egyszerű kezelhetőség, testreszabhatóság.

Telefonos applikáció:

  • Az ügyfél szempontjából elsődleges, integrált biztosítási platform.
  • Kétfaktoros, biztonságos ügyfélazonosítás.
  • Közvetlen, kétoldalú, digitális kapcsolat az ügyfelekkel.
  • Bizonyíthatóan dokumentált kommunikációs csatorna.
  • Az ügyfelek részére dedikált digitális tárhely.
  • Online szerződés megkötésének lehetősége.
  • Kárbejelentés.
  • Dokumentumok (fényképek is) küldése a közvetítőnek.

Kárügyintézés:

  • Szerződésből indítható kárbejelentés.
  • Kárbejelentések feldolgozása Call Centeren keresztül.
  • Teljeskörű kárügyintézés, kiegészítő szolgáltatásokkal.
  • Kárnyilvántartás.

A következő hetekben megjelenő cikkeink ezeket a funkciókat, és az azok által biztosított előnyöket fogják részletezni. Jövünk hamarosan a harmadik résszel!