A biztosítótársaságok nyitottak a közvetítői igények kiszolgálására IT területen is

Nagyon szerettem volna megvalósítani, de nem adtam volna érte egyetlen lyukas garast sem, hogy sikerül összehozni! Így utólag már nem igazán értem, hogy mitől is tartottam. Nagy büszkeséggel és örömmel jelentem be, hogy sikerült megszervezni és lebonyolítani, azt az SKávéHáz eseményt, ahova a jelentős magyar biztosítótársaságok vezetőit hívtuk meg egy beszélgetésre, abból a célból, hogy egyeztessük velük a közvetítői piac szereplőinek igényeit és az ezekkel kapcsolatos előttünk álló feladatokat.

Zoli_360x270Amikor tavaly ősszel elkezdtük tervezgetni kollégáimmal az SKávéHáz rendezvénysorozatot, még sok bizonytalanság és kétely merült fel bennünk, azzal kapcsolatban, hogy a piac miként fogja fogadni ezt a kezdeményezést. Célul a biztosítási piaci szereplők igényeinek mélyebb megismerését és az információk alapján az igények részben, vagy egészben történő megvalósítását, hatékonyabb megoldások megtalálását tűztük ki.

Az előjelek nem voltak túl biztatóak, hiszen a rendkívül sikeres március 2.-i, első rendezvényünk után, a vírus miatt már nem találkozhattunk ismét személyesen. Ugyanakkor célunk - a biztosítási piac digitalizációjának és eredményességének fejlesztése - jóval fontosabb volt annál, minthogy feladjuk a megkezdett utat. A rendezvényeket újra gondoltuk, és átköltöztettük az online térbe.

Visszatekintve most is bebizonyosodott, hogy megérte a kritikákat mellőzve kitartani az elképzelésünk mellett.

Az eddigi három SKávéHáz eredményei

Büszkén mondhatjuk, hogy  a kezdeményezésünk beérett, már kézzel fogható eredményei vannak:

•   A lakás termék szakmai tanácsadó testület már megkezdte működését, és folyamatban van további négy testület megalakulása. Ezek életre hívását a biztosítótársaságok is örömmel fogadták, sőt a Generali Biztosító még tagot is delegált a lakás termék megújításán dolgozó csapatba.

•   Kérésetekre előre hoztuk az online szerződéskötő rendszer piaci verziójának bemutatását, amelyre a következő SKávéHáz rendezvény keretében fogunk sort keríteni.

•   Sikeres, előremutató megbeszélést folytattunk a biztosítótársaságok vezetőivel, a közvetítói piac jövőjéről.

Az első két SKávéHáz rendezvény után egyértelművé vált, hogy van közös akarat és elhatározás a közvetítői piacon a megújulásra, a fejlődésre és a versenyképesség növelésére. Mindezekhez azonban elengedhetetlen a szorosabb együttműködés a biztosítótársaságokkal IT és ügyviteli területeken.

Nem volt könnyű, de végül sikerült május 13.-ára megszervezni azt a különleges SKávéHáz eseményt, ahol a biztosítótársaságok vezetőivel, valamint a közvetítő cégek képviseletében Papp Lajossal és Cselovszki Zsolttal közösen beszéltük meg az előző két rendezvényen felmerült ötleteket javaslatokat.

Visszajelzés a témákról 

Jelen beszámolónkban a teljesség igénye nélkül, rövid visszajelzést adunk a témákról, és azok visszhangjáról:

1.  A biztostásközvetítői oldalról is papírmentes folyamat igénye.

A biztosítók értik az igényt, szívesen együttműködnek az SK Trenddel a megoldás kidolgozásában, és működtetésében.

2.  Alternatív fizetési megoldások

Közös cél a díjak azonnali beszedése, a szerződés megmaradásának érdekében, támogatják a megoldást, a kártyás fizetés életben tartása mellett.

3.  Termékportfólió szélesítése

Nem zárkóznak el további választéknövelő termékek beépítésétől az SK Trend rendszerbe, de a megtérülési mutató az elsődleges. A közvetítőknek először forgalmat kell generálnia ezekből a termékekből.

4.  Kárbejelentések, káresemények digitalizálása

A biztosítók nem ismerték ezt az közvetítői igényt. Tájékozódni fognak a témában.

5.  Állományok folyamatos nyomon követése

Fontosnak tartják, hogy a közvetítő cégek naprakész információkkal rendelkezzenek, és jelentős fejlesztéseket végeztek, vagy terveznek abból a célból, hogy a közvetítői rendszerekbe automatikusan átkerüljenek a legfrissebb állomány adatok.

Az érintett témákról a biztosítótársaságok meghívott vezetői számára írásos emlékeztetőt küldtem kezdeményezve, hogy a következő hetekben, külön-külön is elemezzük, és priorizáljuk az elvégzendő feladatokat.

A személyes elvárásom ezekkel a megbeszélésekkel kapcsolatban, hogy mind a biztosítói, mind a közvetítői oldal, olyan testreszabott megoldásokat kapjon, ami egyszerre növeli a bevételeket és csökkenti a költségeket mindegyik félnél. Eközben a fogyasztók magasabb szintű kiszolgálásban részesüljenek és jobban kötődjenek a közvetítőjükhöz.

Ha továbbra is szeretnél értesülni a legfrissebb hírekről, megosztanád ötleteidet a fejlesztési irányokról, és biztosítani akarod kitűzött céljaid elérését, lépj be az SK Trend zárt Facebook csoportjába, vagy LinkedIn oldalára és vegyél részt a SKávéHáz következő eseményein.

Véleményed fontos számunkra! Ne rejtsd véka alá!