A mellékhelyiségbe sem megyünk telefon nélkül! SK MAX cikksorozat, 3. rész

Túlzásnak hangzik? Nem az. Ma Magyarországon 13 millió mobiltelefon előfizetés van. A 30 évnél fiatalabb korosztály el sem tudja képzelni, hogy létezett olyan kor, amikor nem voltak okostelefonok. Ez a kütyü mindig, mindenhol velünk van, hogy informálódjunk, intézkedjünk, kapcsolódjunk a segítségével. Hogyan is maradhatna ki a biztosítási piacról? Sehogy…

Rengetegszer kapjuk a kérdést tőletek, hogy “mikor lesz elérhető ez a funkció?”, meg “mikor lesz bevezetve az a megoldás?”. Ami a legtöbbször felmerül ezekben a beszélgetésekben, az egyértelműen a papírmentes kötési folyamat megteremtésének lehetősége.

Jó hírünk van! Sikerült megtalálni azt a korszerű, hatékony megoldást, ami az alap kihívást jelentő célon túlmenően számos más területen is biztosít előnyöket felhasználóink és az ő ügyfeleik számára.

Abban a kezdetektől biztosak voltunk, hogy az SK MAX rendszert nem akarjuk bevezetni anélkül, hogy abban megoldanánk a papírmentes kötés problematikáját. Technológiailag már régóta adott a lehetőség arra, hogy kiküszöböljük a környezetkárosító módon iszonyatos költségeket generáló, az ügyfelek által is gyűlölt dokumentumkezelési folyamatokat.

Ahogy általában, itt is inkább az akarat hiánya és a rövid távú gondolkodás akadályozta a megoldás létrejöttét. Persze az elhúzódó megoldáskereséshez hozzájárult az örök klasszikus kérdés is: “ki állja a költségeket?”.

Mivel senki nem jelentkezett önként, bevállaltuk mi.

Az SK MAX fejlesztés keretében megalkottuk a B-DOC ügyféloldali telefonos applikációt, ami minden bizonnyal megreformálja a magyar biztosítási piacot, hiszen hozza a várva várt funkciót: lehetőséget biztosít a papírmentes biztosításkötésre. Ráadásul a legkényelmesebben elérhető módon: appként.

Mindenki utálja a felesleges bürokráciát. Ennek ellenére mindenki kiveszi a részét annak fenntartásában. Ha mással nem, azzal, hogy alkalmazkodik a körülményekhez. A biztosítási piac mindig is rendkívül papírzabáló üzletág volt és ezen az évtizedek alatt nem igazán sikerült változtatni. Csak azon szerepek cserélődtek fel, hogy kinél keletkezik a papír és ki a felelős annak megőrzéséért. A legérthetetlenebb az, hogy a dokumentumok már régóta elektronikus formában jönnek létre, majd az elektronikus dokumentumokat papírformára kell konvertálni, ki kell nyomtatni, aláírni, szkennelni, küldözgetni, lefűzögetni, tárolni, szükség esetén előkeresni. Ez agyrém!

Valójában nem is az az elvárás, hogy létezzen papírformában a dokumentum, hanem az, hogy bizonyítható legyen, hogy azt valóban az ügyletben érintett felek írták alá, akkor, amikor a szerződés létrejött.

Ennek megvalósulásához az alábbiaknak kell teljesülnie:

  • Az ügyfelet azonosítani kell.
  • Az ügyfél részére dedikált, digitális tárhelyet kell biztosítani.
  • A törvényi elvárásoknak megfelelő zárt folyamatokon belül kell biztosítani az adatáramlást és az adattárolást. 
  • A generált, illetve szkennelt dokumentumokat az ügyfél tárhelyére kell feltölteni és elérhetővé tenni azokat számára.

Az ügyfél azonosítása

Az ügyfelek azonosítása eddig is megtörtént, hiszen a megbízási szerződés, illetve a biztosítási ajánlat megkötéséhez el kellett kérni az ügyfelek személyes adatait. A kihívást az jelenti, hogy a már azonosított ügyfélnek hogyan hozzunk létre egy számára dedikált ügyfélfiókot és azon belül egy tárhelyet. Ami pedig ennél is fontosabb, hogyan vegyük rá, hogy ezt a fiókot használja és az elsődleges biztosítási platformjának tekintse.
Nagyjából minden ügyfélnek azonosak a céljai, ha ügyet kell intéznie: legyen egyszerű, kényelmes, gyors, olcsó és felhasználóbarát a megoldás, aminek használatával időt és energiát takaríthat meg magának. A mobiltelefon pedig mindig kéznél van. Ha néhány gombnyomással el tudja intézni az ügyeit a telefonján, akkor soha többet nem fog más csatornát igénybe venni erre.
Picture1-1

Az SK MAX rendszerben, már a tarifálási folyamat első lépésénél azonosítani kell az ügyfelet

Az új SK MAX folyamatokban ezért az első lépés, minden esetben az ügyfél azonosítása és a digitális dokumentumkezelési folyamat felajánlása részére. Ez egy úgynevezett kétfaktoros azonosítással valósul meg. Ennek lényege, hogy az ügyfélnek meg kell adnia a nevét, az email címét és a mobiltelefonszámát az SK MAX rendszerben, amely ezután mindkét csatornán üzenetet küld az ügyfél részére. Az email címére egy tájékoztató levelet az elvégzendő lépésekről, valamint a folyamat jogi hátteréről, a telefonra pedig egy ellenőrző kódot. Csak olyan személyek tudnak regisztrálni a telefonos applikációba, akik meg tudják nyitni a kiküldött elektronikus levelet, az abban lévő linkről letöltik az applikációt, az applikáció elindítása után pedig beírják az SMS-ben kapott  ellenőrző kódot.

Ezzel megvalósult a kétfaktoros azonosítás.

Picture2-1Ezen a ponton az ügyfél részére már létre lehet hozni a saját elektronikus tárhelyét, ahol a biztosítási szerződéseit és az azzal kapcsolatos dokumentumokat tárolhatja.  Az már csak egy elegáns kényelmi megoldás, hogy mindezt a mobiltelefonján keresztül is elérhetővé tesszük számára.

Az applikációba belépve az ügyfél először a meglévő szerződéseit tekintheti meg, azok legfontosabb adatait kiemelve. Természetesen, ha kattintással kiválasztja valamelyik elemet, akkor látni fogja a szerződés részletes adatait is, valamint a hozzájuk tartozó dokumentumokat.

A program célja, hogy az ügyfelek az összes biztosítási szerződésüket ebben az applikációban tartsák nyilván.

Ezért a közvetítő által automatikusan átadott ajánlatokon túlmenően az ügyfelek felvehetik azokat a szerződéseiket is, amit nem annál a közvetítőnél kötöttek, akitől az applikációt kapták.

A már meglévő kötvényeiket, a “TOVÁBBI SZERZŐDÉSEK” menüpont alatt tudják rögzíteni, néhány azonosító adat megadásával.

Nyilvánvalóan ez a lehetőség nagy piaci versenyt fog generálni, hiszen azok a közvetítő cégek, akik az applikáción keresztül közvetlen kapcsolatot létesítenek az ügyfeleikkel és jó minőségű szolgáltatást képesek biztosítani a számukra, könnyedén örökíthetik azokat a szerződéseket, amelyeket az ügyfél eredetileg nem náluk kötött meg. Ennek segítségével sokkal egészségesebb, fenntarthatóbb ügyfélportfoliókat lehet létrehozni és kezelni, mint egy-egy szerződés megkötésével.

A B-DOC rendszerben nyilvántartott ügyfelek hosszú távú megtartása is biztosított, hiszen a program egyértelművé teszi az ügyfél számára, hogy ki a biztosítási szakértője és a választott biztosításközvetítőnek bármikor üzenetet küldhet, akár a meglévő szerződéseivel, akár új igényekkel kapcsolatban.

Picture3-1Ez a dedikált, közvetlen ügyfélkapcsolat behozhatatlan versenyelőnyt jelent azon partnereink számára, akik elsőként fogják átadni a B-DOC applikációt a saját ügyfélkörüknek. A szolgáltatás segítségével megfelelnek az ügyfél kommunikációval kapcsolatos törvényi elvárásoknak, hiszen zárt csatornán, bizonyítható és visszakövethető módon történik az üzenetváltás a közvetítő és ügyfelei között.

Azzal kezdtük ezt a cikket, hogy meg lehet és meg kell szüntetni a papírpazarlást, valamint az ehhez kapcsolódó igen magas költségeket.

Mindezeken felül az SK MAX rendszer és a B-DOC telefonos applikáció együttes használata egy teljesen új dimenzióba repíti a biztosításközvetítő cégeket és az üzletkötőket, amelynek segítségével olyan extra jövedelmeket szerezhetnek, amelyről korábban álmodni sem mertek.

És mindez még csak az alapgondolat és működés. A következő cikkben bemutatjuk, hogy milyen további ügyfélélményt fokozó, illetve a biztosításközvetítői oldalon extra jövedelem termelő funkciói vannak az SK MAX és a B-DOC applikáció együttes használatának.

Kövessetek minket a Facebook vagy LinkedIn oldalunkon, csatlakozzatok zárt Facebook csoportunkhoz, hogy mihamarabb értesülhettetek a friss híreinkről!