Akkor kérdezzük meg!

A jó házasság egyik titka a folyamatos és figyelmes kommunikáció. Az üzleti életben sokszor megfeledkezünk arról, hogy mindenki bizonyos módon társas kapcsolatot tart fenn az ügyfeleivel, a munkatársaival, az alvállalkozóival, a beosztottaival, a vezetőivel.

Piackutatas_360x270Gyakran hozunk döntéseket csak azért, mert beleszeretünk a saját gondolatunkba, ötletünkbe, szemléletünkbe. Egy idő után mindenek felett álló igazságnak könyveljük el a saját világképünket. Biztosan egyszerűbb lenne megkérdezni a partnerünket, arról, hogy mit gondol, mintsem kitalálni, hogy mi lenne jó neki. De mit tegyünk akkor, ha egy egész piacnak szeretnénk feltenni a kérdéseinket?! Rövidesen kiderül, mert mi most megtesszük!

Válaszok nélkül nehéz segíteni

Te megkérdezted már valamelyik üzleti partnered, hogy mit gondol egy témáról, ami a Te szempontodból teljesen egyértelmű? Meglepődnél, hogy milyen sok minden nézhet ki totálisan eltérően egy másik szemszögből. Az SK Trend közel 20 éve próbálja megtalálni, hogy mi lehetne a legjobb megoldás a biztosításközvetítők számára. Bevallom nagyon őszintén nem tudom máig sem megadni erre a kérdésre a választ. De nagyon nagy szükségem van a válaszokra, mert ezek nélkül nem tudok segíteni.

Folyamatosan rengeteg kérdés zakatol a fejemben, amik újabb és újabb kérdéseket vetnek fel:

  • Vajon mit gondolhatnak a piaci szereplők a saját helyzetükről?
  • Egységesen látják a problémákat és a megoldásokat a beosztottak és a vezetőik?
  • Van jövőképe a piacnak, és ha igen, hogyan akarja azt megvalósítani?
  • Milyen gyakorlati lépéseket kell megtenni annak érdekében, hogy sikeres vállalkozások működjenek a piacon?
  • Mire van leginkább szüksége az üzletkötőknek, az értékesítés támogatóknak, az adminisztrációs munkatársaknak, és mi kell a vezetőknek?

És sorolhatnék még rengeteg ehhez hasonló kérdést, amikről azt gondolom, nem csak engem foglalkoztatnak. Régóta keresem a megoldást arra, hogy miként juthatnék hozzá ezekhez az információkhoz, és hogyan építhetném tovább ezek által a saját és a partnereim vállalkozásait.

Úgy gondolom, most megtaláltam a megoldást. Annak érdekében, hogy mind az üzletkötők, mind a cégvezetők, mind az SK Trend profitálni tudjon a rövidesen induló piackutatásból, kérni szeretném az együttműködéseteket.

Mi a piackutatás célja?

A rövid válaszom, hogy pontosan az, amit a bevezetőben írtam, meg kell ismerni a piaci szereplők véleményét, gondolatait, elvárásait, azért, hogy ezek alapján valós képet kapjunk a piacunkról, és a megismert valóságra alapozva közösen tudjunk döntéseket előkészíteni és meghozni. Kicsit részletesebben kifejtve, úgy gondolom, minden cselekedet, minden próbálkozás, minden döntés felesleges idő és pénz pazarlás, abban az esetben, ha ezek nem a valós problémákra adnak válaszokat. Mindaddig pedig, amíg nem ismerjük a valós problémákat, csak égetjük az erőforrásokat. És valljuk be őszintén, az erőforrásaink nem végtelenek. Egyikünknek sem.

Amikor nekiláttunk ennek a projektnek, először körbenéztünk az elérhető információforrások között, hogy mikor, és milyen felmérések, kutatások készültek a biztosításközvetítői piac helyzetével, jövőbeli kilátásaival kapcsolatban. Nem állítom, hogy meglepődtem, amikor azt láttuk, hogy nem találtunk semmit. Nekem nagyon úgy tűnik, hogy eddig senki nem volt kíváncsi arra, hogy mit is gondolnak, hogyan is éreznek ennek a piacnak a szereplői, vagy legalábbis nem vette a fáradságot, hogy megkérdezze. Számomra viszont fontos ez a tudás, és abban bízom, hogy vezető társaim, illetve a jövőjüket ezen a piacon tervező munkatársak szintén fontosnak tartják, hogy foglalkozzon végre valaki azzal, hogy mi lesz velünk, miből fogunk megélni, hogyan fogunk fejlődni, és ki fog támogatni a céljaink elérése érdekében.

Az együttműködéseteket azzal szeretném viszonozni, hogy a kutatás eredményeit megosztom majd veletek, hiszen a célunk közös: egy működőképes, stabil, innovatív, sikeres biztosításközvetítői piac mielőbbi felépítése.

Hogyan zajlik a kutatás?

A kampány során 300 üzletkötőt és 100 vezetőt szeretnénk megkérdezni. A felmérés anonim, és csak a piaci szintű összesített eredményeket fogjuk kiértékelni, összevetve az üzletkötők és a vezetők azonos témáról adott véleményét. Így a kutatásból nem egyszerűen csak válaszokat kaphatunk a kérdéseinkre, de azt is megtudhatjuk mennyire különbözik a beosztott munkatársak véleménye a vezetőkétől.

Kiválasztottunk 15 témakört, és megfogalmaztunk témakörökként 5-5 állítást. Így összesen 15x5, vagyis 75 darab állításra kell a kitöltőknek visszajelzést adniuk. A visszajelzésben egy 1-10 közötti skálán kell megjelölni, hogy a kitöltő milyen mértékben ért egyet az egyes állításokkal. A válaszokat összegezzük és súlyozzuk.

Töltsd ki Te is! Kérd munkatársaidat is!

Azzal a kéréssel fordulok most hozzátok, hogy támogassátok a fenti célokat és minél többen töltsétek ki a kutatást, illetve hívjátok fel munkatársaitok, beosztottaitok figyelmét a válaszadás fontosságára. Minél többen válaszolnak a kutatásban szereplő állításokra, annál pontosabb képet fogunk kapni a piacunk aktuális állapotáról, és megalapozottabb döntéseket hozhatunk a fejlődés érdekében.

Hogy mihez is kell a segítségetek? Természetesen nem kerülnek varázsütésre a zsebünkbe a válaszok. Szükségünk van 300 üzletkötő és 100 vezető életéből 15-20 percre, hogy értelmezzék, átgondolják az állításokat, majd hozzárendeljék az általuk gondolt értéket. Mindenki szeretne a tudás birtokába kerülni, de csak kevesen hajlandóak tenni azért, hogy ezeket az ismereteket megszerezzék. A legtöbben úgy gondolják, hogy majd valaki más megválaszolja a feltett kérdéseket, aki kevésbé elfoglalt. Ha túl sokan így gondolják, akkor nem fogunk közelebb kerülni a megoldáshoz. Bízom benne, hogy Te és munkatársaid is szeretnének pontosabb információk alapján dolgozni, vagy döntéseket hozni, ezért Ti azok közé fogtok tartozni, akik az elsők között töltik ki a kutatást.

A következő hetekben, további részletes információkat fogunk megosztani Veletek, ebben a témában, abban bízva, hogy március második felében, amikor a kutatás lezajlik az elsők között lesztek, akik válaszaikkal segítik a saját és a biztosításközvetítői piac megújulását.