BINGÓ! Célba értek az üzeneteink!

Erős megértésről és cselekvési szándékról tanúskodtak a legutóbbi Online Vezetői Kerekasztal résztvevőinek megnyilvánulásai. Szeptemberben második alkalommal rendeztük meg az SK Trend csapatával az Online Vezetői Kerekasztal rendezvényt. Az eseményre 37 cég felsővezetője regisztrált. Nem túlzás kijelenteni, hogy történelmet írtunk. Megtörtént a régen várt áttörés: a vezetők jelentős része megértette, hogy azonnal cselekednie kell, ha életben akarja tartani a cégét. Olvassátok különös figyelemmel Kerekes Zoltán, az SK Trend ügyvezetőjének összefoglalóját az eseményről! Érdemes!

OVK_No2_Osszefoglalo_1resz_360x270Az előző, júliusi rendezvény után többen megkerestek és megkérdezték tőlem, hogy miért jó nekem, illetve az SK Trendnek, hogy a saját profilján túlmutató, az üzletág jövőjét meghatározó témákat karol fel és menedzsel. Nem feltétlenül hiszik el a kérdezők, hogy megéri időt és pénzt fordítani arra, hogy más cégek érdekeit is képviseljem. Pedig roppant egyszerű és egyértelmű a szituáció. Az SK Trend csak akkor tud erős és profitábilis maradni, ha a piac, amin tevékenykedik szintén erős és fejlődőképes, ha a szektor szereplői tudnak és akarnak tőkét bevonni, innoválni, megújulni.

A nemtudás mocsara és a piac újra felosztása

Immár mindenki számára egyértelmű, hogy a magyar biztosításközvetítői szakma jelentős része a múltban ragadt, nem találja a kiutat, és a nemtudás mocsarába süllyedt. Eközben más piaci szereplők hatalmas beruházásokkal újraosztják a piacot. Bár a konszolidáció önmagában nem árt, sőt kifejezetten szükség van rá, az már nem mindegy, hogy a jelenlegi szereplők miként reagálnak ezekre a folyamatokra, és hol találják meg a helyüket az újraszabályozott rendszerben. 

Őszintén szólva én nem akarok olyan piacon tevékenykedni, ahol a szereplők nem tesznek magukért. Az ilyen cégek felett eljárt az idő, nem életképesek, nem szabad életben tartani őket. Épp ebből az indíttatásból minden rendelkezésre álló eszközzel támogatom azokat a cégeket és vezetőket, akik maguk is elkötelezettek a saját fejlődésük, és cégük jövője iránt – pont úgy, ahogy én is.

A fejlődés mellett elkötelezett vezetők fóruma

Azért hívtuk életre ezt a fórumot, hogy gyülekező helyet biztosítsunk, azon progresszív vezetők számára, akik nyitottan gondolkodnak, elfogadják az eltérő látásmódokat, képesek a jövőbe tekinteni, és hajlandóak a valós menedzsment problémákkal foglalkozni. Akár önként, akár kényszerből, de felvállalják a megújulást. Ebben akarunk nekik segíteni: katalizátorként működni, vagy akár a változások élére állni és újra fejlődő pályára állítani a magyar biztosításközvetítő piacot. Ezért hoztuk létre és működtetjük az Online Vezetői Kerekasztal fórumát, és ez motivál engem személyesen is.

Az első rendezvényen azt kértük a résztvevőktől, hogy nevezzék meg azt a 3 prioritási területet, ahol a leginkább szükségét látják a támogatásnak, vagy gyors fejlődést kívánnak elérni. Az összesített adatok alapján a válaszadók az alábbi sorrendet állították fel:

  • Oktatás helyzete
  • Jogi háttér biztosítása
  • Online kötés, papírmentes folyamat

Köszönöm azoknak, akik aktívak és elküldték a saját fókusz területeiket megvitatásra. Úgy gondolom, mind a három terület rendkívül fontos és valóban gyors megoldásra van szükség. Ennek ellenére vitaindítóként a saját TOP 3-as prioritásomat osztottam meg a jelenlévőkkel. Amelyek az alábbiak:

Az első számú prioritás: A hosszú távon, fenntartható üzletvitelben gondolkodó menedzsment szemlélet, a stratégia alkotás képessége, valamint az erre való idő és mód megteremtése.

Véleményem szerint egy csúcsvezető nem láthat el operatív feladatokat, mert ez elvonja az erőforrásait a stratégiai, hosszú távú gondolkodás elől, ami az innovációt sarkallja és a fejlődést alapozza meg, támasztja alá. Azért emelem ezt ki, mert minden fórumon egyhangúan azt az információt kaptam a vezetőktől, hogy az idejük nagy részében napi, operatív ügyeket oldanak meg. Sőt nem ritkán ők maguk is biztosításokat kötnek. A fejlődés kulcsa, hogy a vezetők időt teremtsenek maguknak arra, hogy tudjanak cégük stratégiájával foglalkozni, innoválni.

A második számú prioritás: Tőkebevonás

Sokáig ez volt az első számú prioritás a listámon. Végül azért került a második helyre, mert úgy gondolom, hogy a tőkehiány az első pont következménye, vagyis azért nem kerül be friss tőke a közvetítői piacra, mert innen hiányzik a stratégiai menedzsment szemlélet. Meggyőződésem, hogy abban a pillanatban, amikor a vezetők életképes víziókkal és stratégiákkal lesznek képesek előállni, ezzel azonnal bevonzzák majd a befektetői tőkét is.

A hallgatóságtól érkező kérdésre, miszerint mit értek tőkehiányon az alábbi választ adtam: A piacon tevékenykedő biztosításközvetítő cégek túlnyomó része, nem rendelkezik azzal a tőkével, ami a napi megélhetésen túlmenően, a hosszútávú működését, a szükséges fejlesztések finanszírozását is biztosítani tudja. Bár sokan azt gondolják, hogy piaci áron vásárolnak szolgáltatásokat, ez nem igaz. A valóság az, hogy nem vásárolják meg még azokat a szolgáltatásokat sem, amire alapvető szükségük lenne a működéshez.

Ennek eredményeként az innováció messze elkerüli a piacunkat. Innováció nélkül viszont már akár rövid távon is csak egy választásunk marad: mégpedig az, hogy felemelt kezekkel távozzunk, mindent itt hagyva az új, tőkeerős, versenyképes vállalkozásoknak, hiszen körülöttünk mindenki más fejvesztve innovál. Amikor ti elmondjátok, hogy milyen technológiai fejlesztéseket szeretnétek megkapni, én bár egyetértek a célokkal és meg is tudnánk valósítani ezeket az igényeket, viszont nem vagyok motivált, mert tudom, hogy nem fog megtérülni a befektetésünk. Az SK Trend komoly tapasztalattal rendelkezik ezen a piacon, különösen az innováció finanszírozásának, megfizetésének elfogadottságára, illetve elutasítottságára vonatkozóan. Így is sokszor kétségeink vannak, hogy egy beérkező kérést megcsináljunk, vagy sem, hiszen mi, mint ahogy Ti is, hosszú távon gondolkodva prosperitást és nem veszteséget szeretnénk cégünknek generálni.

Képzeljétek el azokat az innovátorokat, akik nem ebben a szegmensben szocializálódtak és megpróbálnak belépni a piacra. Óriási csalódás éri őket és hatalmas buktákra számíthatnak. A legnagyobb vesztes végül mégis a közvetítői piac marad, hiszen nem tudja megvásárolni azokat az alapvető eszközöket, tudást, szakértelmet, emberi erőforrást, ami szükséges lenne ahhoz, hogy egyről a kettőre jusson. Kétségtelen, hogy konkrét oka van annak, hogy más piacokon megjelenik a tőke, a biztosításközvetítőknél viszont csak nagyon koncentráltan. Ezt az okot EGYÜTT kell megtalálnunk és meg kell szüntetnünk.

A harmadik számú prioritás: Az innováció hiánya

Az előző pontbeli fejtegetésből már meglehetősen egyértelmű, hogy a harmadik kihívásnak az innováció elmaradását látom. Nem hiszem, hogy ez hosszas magyarázatot igényel. Minden más iparágban az elsődleges szempont a fejlesztés, a fejlődés. Hogy mi lesz az eredménye annak, ha körülöttünk mindenki űrtechnológiát használ, mi pedig szakócát, ennek a megválaszolását rátok bízom.

Ezzel a felvetéssel adtam át a szót a cégvezetőknek, kérve, hogy reagáljanak a gondolataimra. Folytatjuk hamarosan az összefoglalót!

Addig is... Már a mai naptól lehetőség van a következő rendezvényen való részvételed biztosítására, amelyet 2021. október 7-én 9.15 - 11.30 óra között tartjuk majd!

Te is részese akarsz lenni az együttműködésnek? Regisztrálj itt: https://bit.ly/OnlineVezetoiKerekasztal_No3_Regisztracio