Biztosításközvetítés 2.0: bemutatjuk az SK Trend online megoldását!

Eljött az idő! Régóta beszélünk róla, de immár egyértelmű. Online kötőfelület nélkül nem működhet hatékonyan egyetlen biztosításközvetítő cég sem. A hangsúlyok persze kérdésesek. Mire, hogyan kell használni ezeket az eszközöket, mi a lényege és mivel ad többet a több csatornás (omnichannel) értékesítés, mint a szimpla online. Ezekre a kérdésekre meg kell találni a választ, de mese nincs, online felület kell!

Sk-Online-megold_360x270Nem okozott számunkra meglepetést, hogy mindkét SKávéHáz rendezvény kulcstémája az online kötési lehetőség kérdése volt. A mostani nehézkesebb ügyfélkontakt azonnal felszínre hozta az igényt, hogy az ügyfelek, az üzletkötő személyes jelenléte nélkül is meg tudják kötni maguknak a biztosításaikat lehetőséget nyújtva a biztosításközvetítőknek arra, hogy tudásukat, idejüket az igazán értékteremtő tanácsadási szolgáltatásokra fordítsák.

Online megoldás az SK Trendnél 

A jó hír az, hogy a megoldás már létezik az SK Trend portfóliójában, azon viszont el kell gondolkoznunk közösen, hogy miként lesz ebből széles körben használható, az összehangolt közvetítői igényekre reflektáló, skálázható piaci termék. Munkatársaink most azon dolgoznak, hogy létrehozzanak egy olyan demo felületet, amit digitális platformon keresztül be tudunk mutatni az érdeklődőknek.

A Szakmai Tanácsadó Testület (SzTT) kulcskérdései

Ezzel párhuzamosan életre hívtuk az online rendszer továbbfejlesztésére, tökéletesítésére hivatott Szakmai Tanácsadó Testületet (SzTT) is, amelybe várjuk a jelentkezéseteket.

Mik is azok a kérdések, amelyeket minden biztosításközvetítőnek, így neked is, figyelembe kell venned az online rendszer kialakítása és működtetése kapcsán?

Lássuk most azt a listát, amit mi állítottunk össze! Természetesen további, számotokra fontos szempontok is felmerülhetnek, amelyeket osszatok meg velünk legyetek szívesek akár úgy, hogy jelentkeztek a SzTT-be, e-mailen (kerekes.zoltan@sktrend.hu), vagy Facebookon, illetve LinkedInen kommentben, üzenetben.

1.     Hogyan alakul és mekkora lesz a forgalmad az online platformon?

A gazdaságos üzemméret elengedhetetlen egy ilyen színvonalas – ezért költséges – szolgáltatás igénybevétele esetén. Az első kérdés, amit feltétlenül át kell gondolnod tudatosan, hogy milyen forgalmat tudsz realizálni az online platformodon elkerülendő, hogy olyan értékesítési csatornává váljon, amely nem termel értéket, csak nyeli a pénzt. Mielőtt belevágsz egy online platform elindításába érdemes megtervezni, hogy az elkövetkező 5 évben, mit vársz ettől a beruházástól:

•   Mi a célod az online platform beindításával?

•   Hány darab szerződést fogsz realizálni ezen a csatornán keresztül havonta/évente?

•   Milyen sebességgel fog felfutni az értékesítés volumene?

•   Mit teszel annak érdekében, hogy folyamatosan támogasd ezt a felfutást?

•   Milyen költségeid keletkeznek az ügyfelek átterelésével kapcsolatban?

•   Milyen hozzáadott értéket tudsz kínálni az ügyfeleidnek?

•   Hol van a megtérülési pont?

2.     Hogyan fogod kiszolgálni az online platformra terelt ügyfelet?

Önmagában az online értékesítési folyamat, nem elégséges a fogyasztók kiszolgáláshoz. Szükség van egy ügyfélportálra, ami az SK Trend rendszer admin felületének felel meg. Ezen az ügyfélportálon az ügyfél láthatja a meglévő szerződéseit, kapcsolatba léphet a közvetítőcéggel, és számos kiegészítő funkción keresztül menedzselni tudja a biztosításaival kapcsolatos igényeit.

Talán ennél is fontosabb kérdés azonban, hogy a közvetítő mennyire felkészült az online ügyfelek kiszolgálása terén. Az MNB 5/2015. (V.05) számú ajánlása számos, rendkívül szigorú követelményt fogalmaz meg az online szolgáltatást biztostó közvetítőkkel szemben, és ezek nemcsak a használt technológiára vonatkoznak, hanem az ügyfélkezelés módjára, az azzal kapcsolatos határidőkre, és a kötelezően végzendő feladatokra is kiterjednek. 

Egészen biztosan kijelenthető, hogy aki online szolgáltatást nyújt, nem kerülheti el a hatósági próbavásárlásokat, ezért elengedhetetlen az MNB ajánlásban foglalt követelményeknek való teljeskörű megfelelés.

3.    Ki felel a szakmaiságért? Hogyan lehet maximálisan megfelelni a törvényi, felügyeleti elvárásoknak?

A magyar biztosítási piac kifejezetten jól szabályozott, és ezen belül az online összehasonlító és szerződéskötő rendszerek különösképpen a felügyeleti szervek célkeresztjében vannak. Ez az ügyfelek szempontjából mindenképpen előnyös, ugyanakkor szolgáltatói oldalról (és itt a biztosítáközvetítőt kell érteni, nem a technológiai szolgáltatót) rendkívüli odafigyelést, ezáltal extra erőforrás lekötést jelent. Jócskán vannak még értelmezésre szoruló pontok a szabályozásban, így jogi megfelelőségi szempontból is mérhető kockázata van egy online platform működtetésének.

Az SzTT részben tudja tompítani ezeket a kockázatokat, de elengedhetetlen feltétel, hogy minden partnerünk annak tudatában használja az online platformot, hogy működtetésének törvényi megfelelőségéért saját maguk felelnek, ezen a területen nekik kell helytállni. 

4.    Ki finanszírozza a fejlesztési és a fenntartási költségeket?

Nem tudunk eltekinteni ettől a kérdéstől, hiszen a minőségi szolgáltatásnak mindig ára van. Az SK Trend oldaláról akkor tudjuk elkötelezni magunkat a közvetítői igények beépítésével járó nagyobb fejlesztői beruházás mellett, ha annak megtérülésével kalkulálni tudunk.

Nem csak nektek szükséges tervezni az online platform megtérülését, ez számunkra is elengedhetetlen feladat. Jelenleg a részletes igényfelmérés, piackutatás szakaszában tartunk, ezért minden visszajelzés nagyon fontos számunkra.

Arra kérünk titeket, hogy a témával kapcsolatos gondolataitokat, kérdéseiteket osszátok meg velünk, abból a célból, hogy a lehető legpontosabban fel tudjuk mérni a piaci igényeket és valós válaszokat tudjunk adni rájuk, és pontos költségvetést tudjunk készíteni.

Azt tervezzük, hogy az online platform témakörben rövidesen egy önálló SKávéHáz rendezvényt hozunk tető alá, ahol részletesen beszélünk ezekről a kérdésekről.

Meggyőződésünk, hogy az online megoldás a biztosításközvetítő piac válságból történő sikeres kilábalásának és fenntartható növekedésének a kulcsa, amely jelentős bevételi potenciállal bír.

A megoldás szakmai és felhasználói igényekre történő testre szabásában számítunk aktivitásotokra és együttműködésetekre.

Kérjük, tegyétek fel a kérdéseiteket, osszátok meg velünk a javaslataitokat. Szóljatok hozzá a témához e-mailen (kerekes.zoltan@sktrend.hu), vagy Facebookon, illetve LinkedInen kommentben, üzenetben.