Élesedik a verseny: értéktöbblet kell az ügyfeleknek! Megoldás: közvetítői szolgáltató centrum.

Online Vezetői Kerekasztal, No.1. összefoglaló, 4. rész Ha valaki nem tud értéktöbbletet adni az ügyfeleinek, akkor el fogja veszíteni őket. A jelenlegi kényelmes pozíciók megváltoznak, a verseny élesedik, és a piaci súly, a tőke ellátottság ebben kulcs szerepet fog játszani. Megoldás az együttműködés, a közvetítői szolgáltató centrum.

Blogcikk_Cover4_360x270Összefoglaló blogcikk sorozatunk soron következő, negyedik, záró fejezete az online esemény vége felé történteket mutatja be.

A kis alkusz - nagy alkusz téma végigkísérte és kimondva - kimondatlanul uralta az egész beszélgetést. A záráshoz közeledve Cselovszki Zsolt, Biztosítási Centrum Online Kft. szavai kiválóan szummázták a szituációt.

Cseló elmondta, hogy a magyar piaci környezet kényelmes helyzetet teremtett az alkuszok számára. A nem-élet biztosítások területén erős pozíciója van az alkuszoknak, de attól tart, hogy ez gyorsan és erősen csökkeni fog. A bankbiztosítási csatorna például komoly kockázatot jelent. Ezt már a közeljövőben mindenki érezni fogja. Ha valaki nem tud értéktöbbletet adni az ügyfeleinek, akkor el fogja veszíteni őket, szimplán azért, mert az ügyfélnek nagyobb a kötődése a bankjához, mint a biztosításközvetítőjéhez. A jelenlegi kényelmes pozíciókat ez meg fogja változtatni, a verseny élesedni fog, és a piaci súly, a tőke ellátottság ebben kulcs szerepet fog játszani.

Lebedi Zsolt szavaira reflektálva elmondta, hogy mindig vita tárgya, hogy egy szervezet meg tudja-e valósítani több mint 100 alkusz szabályzatait. Szerinte nem lehet egységes szabályzatokat alkotni. Cseló szerint egyértelműen látszik a felügyelet akarata, azt csak az nem látja, aki nem akarja. Siófokon az MNB előadó bejelentette, hogy piaci koncentrációt vár és ennek érdekében a felügyelet újabb és újabb szabályozásokat, intézkedéseket fog tenni. Az elmúlt évben annyi szabályozást kaptunk, amennyi az azt megelőző 10 évben összesen nem volt a piacon. Ennek következtében erős piaci koncentráció lesz. Zsolt elmondása szerint, az oktatás területén egyelőre csak részeredményeket tudott elérni, de ez egy fontos és jó együttműködési lehetőség. “Összességében az a kihívása a piacunknak, hogy képesek vagyunk-e a szolgáltatás evolúcióra, miképpen tudunk fejlődni, annak érdekében, hogy megtartsuk az ügyfeleinket. Az ügyfél ugyanis nem úgy gondolkodik, hogy neki van egy közvetítője. Fel kell őt világosítani, hogy mit nyerhet azzal, ha egy helyen vannak a biztosításai. Aki ezt meg tudja teremteni a cégénél az előnyhöz jut.

Zoli véleménye: “A magam részéről mindenben egyetértek Cselóval, és jeleztem, hogy az SK Trendnek erre megvan a technológiai megoldása, és partnereket keresünk a piaci bevezetéséhez. Ezen túlmenően több megszólalásban is utaltak arra a résztvevők, hogy életbiztosítás irányba szeretnének nyitni és már el is kezdték kötni ezeket a termékeket. Ezzel szemben azt látja a statisztikákból, hogy az SK Trend által kiszolgált alkuszok nem használják a rendelkezésre álló élet tarifálókat a CKB rendszerben. Ismert kifogás, hogy azért, mert még csak kevés biztosító terméke érhető el. Ilyenkor mindig felmerül a klasszikus kérdés, hogy a tyúk volt előbb vagy a tojás? A biztosítók csak akkor fogják integrálni az élet termékeiket, ha az alkusz piac elkötelezett a kocka élet-, a baleset-, illetve az egészségbiztosítások irányába és azokat az integrált rendszerben kötik/akarják megkötni. Mivel jelenleg azt látják, hogy a biztosítói felületen kötődnek ezek a szerződések, nem fognak arra költeni, hogy elérhetővé tegyék az összehasonlító felületeken.

Hogyan, miből fejlesszünk tovább, ha nem a CKB rendszerben kötitek meg a szerződéseket?

Ismét Cselovszki Zsolt, Biztosítási Centrum Online Kft. tudott konkrétan kapcsolódni Zoltán felvetéséhez. Elmondta, hogy a kocka élet termék kötésének lehetősége nagyon foglalkoztatja cégüket. Felmérték a piacot, úgy látják, 8 cég fontos ebben a szegmensben. Jelezte, hogy ő maga régóta keresi a módot a kockázati élet termékek online platformon történő értékesítésére, de a biztosítóknak erre egyszerűen nincsenek IT megoldásai. Ha mind a 8 cég benne lenne az SK Trend rendszerében, akkor csak azon kötnének. Jelenleg katasztrofális a biztosítótársaságok rendszerein kötni a kockázati életbiztosításokat. Zsolt úgy gondolja, azért nem tud lépni az SK Trend (integrálni a kocka élet biztosításokat a CKB rendszerbe), mert nincs rá WS-e a biztosítótársaságoknak, de a BCO Kft.-nek úgy kéne, mint egy falat kenyér. Zsolt úgy látja, hogy a biztosítók sem hisznek abban, hogy lesz kötés az alkusz oldalon, ezért sem fejlesztenek.

Többen akartak még hozzászólni, de lejárt a meghirdetett 2 órás idősáv. Így Kerekes Zoltán arra kérte a jelenlévőket, hogy akár a chatben, akár egy rövid hozzászólásban értékeljék a rendezvényt, és ami a legfontosabb mindenki küldje el e-mailben, a számára kritikus kihívásokat, hogy azokból összeállítsuk a TOP 3 priorítást. A válaszok egybehangzóan a folytatást támogatták.

Augusztus hónap a pihenésé, de szeptember elején ismételten várunk minden tenni vágyó vezetőt az Online Kerekasztal köré. 

Kerekes Zoli: “Számomra a legfontosabb tanulság a beszélgetésből, hogy a piaci szereplők egy része szentül hisz benne, hogy eltérő szabályozás vonatkozik a kisebb, illetve nagyobb közvetítőcégekre, vagy legalábbis azt gondolják, hogy ezekből más kihívások és kötelezettségek keletkeznek a számukra. Nos nem! Az lehetséges, hogy operatív szinten más megoldásokat kell találni ezekre, de minden cégnek, minden elvárást teljesítenie kell. Ez a kisebb cégekre szinte teljesíthetetlen terheket ró. Számukra az alternatíva a beolvadás, vagy az együttműködés. Az együttműködés megkezdésére jó megoldás lehet a ma már létező közvetítői szolgáltató centrummal való közös munka. Erről minden bizonnyal lesz még szó a következő rendezvényeken.

Az Online Vezetői Kerekasztal, minden progresszív vezető részére lehetőséget biztosít az együttgondolkodásra, együttműködésre.

Kérjük, hogy küldjétek el ezt a cikket és hívjátok meg vezetőtársaitokat, akinek itt lenne a helye! A rendezvényre azon cégek vezetőit is várjuk, akik még nem használnak SK Trend rendszereket, de keresik a kitörési lehetőségeket.

Ha tetszett a cikk, iratkozz fel az SK Trend zárt csoportjába a Facebookon, vagy a LinkedIn oldalunkra, és oszd meg a biztosítási piacon dolgozó ismerőseiddel.

Ha nem tetszett, nyugodtan szállj vitába, ha vannak érveid, itt a helyed ebben a közösségben.

Várunk szeptember 2-án a következő Online Vezetői Kerekasztal eseményre. Az eseményen való részvétel díjmentes, de regisztrációhoz kötött. Biztosítsd a helyed már most! Regisztrálj itt!

 

@ Minden jog fenntartva.

A jelen dokumentumban található szövegek, szövegrészletek, ábrák, grafikák szerzői jogvédelem alatt állnak. További felhasználásuk csak az SK Trend Kft. előzetes, írásos beleegyezésével és engedélyével történhet.