Harc az időért: Mérlegen a biztosítási szuperintegráció első éve – I. rész
Biztosító Magazin interjú, Kerekes Zoltánnal
Az informatika humán aspektusai ritkán kerülnek szóba, pedig a felhasználók figyelméért „ölni tudnak” az algoritmusok. Ha nem vagyunk kellőképpen célorientáltak, rögtön elveszünk egy-egy részfeladatban, a végtelen üzenetváltásokban vagy épp a közösségi média bugyraiban. De lehet ez másképp is: az informatika – ha jól használjuk – a barátunk, a munkahelyi időgazdálkodás hatékonyságának javításával pedig a biztosítási tanácsadó cégek értékes perceket és órákat takaríthatnak meg. Kerekes Zoltánnal, az SK Trend Kft. ügyvezető igazgatójával Kocsis Ferenc Árpád, a Biztosító Magazin főszerkesztője beszélgetett a szuperintegráció elmúlt egy évéről.
- Közel egy éve, hogy debütált a „Szuperintegráció” fogalma, azaz a közvetítő cégek komplex munkáját támogató, 21. századi IT megoldások egy platformon működő koncepciója. Hol tart most a megvalósítás?
A 2024-es év elején azt a cél tűztük ki magunk elé, hogy december végéig a teljes partnerkörünket átállítjuk a Szuperintegráció összes előnyét megtestesítő platformra, az SK MAX rendszerre. Ebből nem tudtunk engedni, hiszen két rendszer párhuzamos üzemeltetése rendkívüli extra erőforrásokat köt le.
December 10-én az utolsó ügyfelünknél is sikerült elindítani az SK MAX-ot. Így elmondhatjuk, hogy bár egy feszített tempójú maratont futottunk idén, beértünk a célba: a CKB4-et nyugdíjaztuk, mostantól már csak az SK MAX-ra koncentrálunk.
Az SK MAX bevezetéssel párhuzamosan folyamatosan rengeteg fejlesztést végeztünk a back office és az ügyféloldali mobil applikáció modulokban. Ezek teszik igazán teljessé az eredeti elképzelésünket a Szuperintegrációra vonatkozóan.
A 2025-ös év arról fog szólni, hogy megmutatjuk partnereinknek, hogyan tudják maximálisan hasznosítani a szuperintegrált rendszerüket az üzleti sikereik, a profitábilis működésük érdekében.
- A piaci környezet változásai, a tudatosabban és megfontoltabban vásárló ügyfelek, illetve az IT rendszerek rohamos fejlődése folyamatosan arra kényszeríti a piaci szereplőket, hogy fejlődjenek, változzanak. Hogyan támogatja ezt az adaptációt az SK MAX? Miért éri meg egy közvetítőnek a jól bevált régi rendszerről az SK MAX rendszerre váltani?
Ahogy említettem, az SK MAX egy teljesen új koncepciót valósít meg, amit mi Szuperintegrációnak nevezünk. Ez lehetőséget biztosít a közvetítő cégeknek a korábbinál sokkal hatékonyabb működésre.
Minden alkuszcég üzletmenetében az egyik legfontosabb kérdés, hogy egy biztosításközvetítő munkatárs az idejének hány százalékát tudja valós, bevételtermelő tevékenységre fordítani. A biztosításközvetítői piacon ez ritkán éri el az 50%-ot, hiszen rendkívül magas az adminisztrációra, ügyvitelre, információszerzésre fordított idő.
Ennek fő oka, hogy az SK MAX előtt nem létezett olyan megoldás, ami egységes keretrendszerben kezelte volna az információkat. Azok összegyűjtése, feldolgozása több időt vitt el, mint amit új ügyfelek és ügyletek szerzésére lehetett fordítani. Korábban egy átlagos üzletkötő legalább két rendszert használt folyamatosan: front end és back office. Sőt! Ezek mellett jelenleg még további 10-15 biztosítási portálra is fel kell mennie, vagy telefonálgatnia annak érdekében, hogy a munkájához feltétlenül szükséges információkat összegyűjtse.
Az SK MAX-ban minden információ egy helyen található meg, függetlenül attól, hogy milyen forrásból került az adatbázisba. Könnyen belátható, hogy ha egy munkatárs 20-30%-kal kevesebb időt fordít a bevételt nem termelő feladatokra, és ehelyett a bevételtermelő tevékenységre tud koncentrálni, akkor a jövedelme is ezzel arányosan növekszik.
Szervezeti szinten ezek az előnyök összeadódnak, így az ott tapasztalható költségcsökkenés és hatékonyság-növekedés exponenciális mértékben valósul meg. Vagyis az SK MAX által nyújtott előny kettős: egyrészt alacsonyabb díjat kell fizetni a szolgáltatásért, hiszen nem szükséges külön front end és back office rendszert is megfizetni, másrészt az új bevételtermelő tevékenységek aránya, jelentős mértékben növekszik, mind az üzletkötő, mind a közvetítő cég szintjén.
- Az SK Trend évtizedek óta segíti IT megoldásokkal a biztosításközvetítőket. Mennyire népszerű a felhasználói körben az SK MAX rendszer? Mit szeretnek benne leginkább az alkuszok?
Az SK MAX rendszert teljes egészében az SK Trend saját forrásaiból állítottuk elő. Bizton állíthatom, hogy ilyen nagyságrendű önerős befektetés korábban nem történt még a magyar piacon, ebben a szektorban. Az SK MAX egy trendformáló, vagy inkább trendteremtő, trendfordító megoldás. Ehhez még csak hasonló sem létezik, ráadásul nehezen, rendkívüli erőforrás befektetés mellett is nagyon hosszú idő alatt másolható.
Mint minden innovációnak, a Szuperintegráció koncepciójának is idő kell, hogy az érdekelti körök, a piaci szereplők elfogadják.
Eddig egy ilyen összetettségű, mégis kivételesen felhasználóbarát rendszer használata elképzelhetetlennek tűnt a biztosításközvetítők számára. Attól függetlenül, hogy most elérhetővé vált, sokan kételkednek abban, hogy egy ilyen megoldás valóban létezhet. Ez teljesen érthető reakció, hiszen az adaptáció egy folyamat. Célunk, hogy mindenki tisztában legyen azzal, hogy milyen új lehetőségek nyíltak meg számára és a saját tempójában kezdje alkalmazni azokat. Ehhez minden támogatást megadunk.
Nem mondom, hogy könnyű volt a bevezetési folyamat. Mint minden változástól ettől is tartottak, idegenkedtek a partnereink, hiszen megszokták, szerették a CKB4 rendszert. Az első reakció általában az volt, hogy a “régi jobb volt” és ezt a véleményüket nem is rejtették véka alá. Aztán két hét elmúltával egyszer csak azt hallottuk, hogy már megszokták és látják az előnyöket. Kifejezetten hasznosak az új funkciók, igazából nem is jelentett gondot az átállás.
Igyekeztünk a lehető legtöbb partnerünknél néhány hónappal a bevezetés után felmérni a helyzetet. Ami egyértelmű, hogy igazán szépnek és átláthatónak tartják a felhasználói felületet. Nagy sikert aratott a KGFB-CASCO együttkötésnél az azonos biztosítóhoz kötött szerződés díjának külön oszlopban történő bemutatása. Szeretik az új Eurotax kiválasztót és ehhez kapcsolódóan az extrák kijelölésének egyszerűbb megoldását. Szintén sikeresen debütált számos új rendezési, keresési és szűrési funkció. Természetesen a legnagyobb elégedettséget az váltotta ki, hogy a Komplex csomagot használó partnereinknél (back office modult is tartalmazza) megjelentek azok az adatok, szerződések, partnerek, amiket korábban csak egy másik rendszerből tudtak előkeresni külön időbefektetéssel.
- Ha egy biztosításközvetítő az SK MAX mellett dönt, mennyi idő bevezetni, illetve milyen költségei vannak a rendszernek?
Elöljáróban annyit tudnék mondani, hogy az SK MAX egy speciálisan a biztosításközvetítői piacra tervezett és fejlesztett vállalatirányítási rendszer, ami modulokból épül fel. Viszont ez egy igencsak komplex téma, így azt javaslom, hogy erre a témára cikksorozatunk második részében térjünk ki.
Érdekelnek a részletek?
Amennyiben felkeltettük az érdeklődésedet az SK MAX rendszer iránt, szívesen fogadjuk azon cégvezetők megkeresését, akik igényt tartanak egy részletes és elkötelezettség nélküli tájékoztatásra.
További részletekért hívd Kerekes Zoltánt a +36209554566-os mobilszámon!