Helló, hogy vagy? Mi újság a szomszéd univerzumban?

Még mindig meg tudnak lepni a biztosítási piac szereplői! A többség úgy gondolja, hogy ez “minden világok legjobbika”, sosem volt még ilyen jó biztosításközvetítőnek lenni, mint ma. Ők nem is értik mire az állandó “károgás”, amikor lefestem nekik a reális piaci viszonyokat! Miről beszél ez az ember? Hol él ez? Honnan érkezett? - kérdezik sokan. Egy szűk kisebbség viszont már elkezdett szembenézni a valósággal és amit ők látnak, az egy teljesen más világ! Régóta tudjuk, hogy “az igazság odaát van”, de mi az igazság a magyar biztosításközvetítői piacon? Bármelyik csapatba is tartozol, Isten hozott egy másik univerzumban!

earth4_360x270Meglehet zavarosnak érzed a felvezető sorokat. De ha belegondolsz, nem kevésbé zavaros az a helyzet, ami kialakult a piacunkon. Azt kevesen vitatják, hogy valami történik, de azt, hogy mi ez az egész és mi lesz ennek a folyamatnak az eredménye, illetve a piaci szereplők passzív hozzáállásának a következménye, még csak néhányan látják, és alig ismerek olyat, aki szembe is mer nézni vele, az a csoport pedig igazán maroknyi, aki aktívan lép is a szektor mai helyzetének megváltoztatásáért. 

Elképesztően régóta beszélünk arról, hogy a hazai biztosítási és biztosításközvetítői szektor, már régen megérett a reformokra. Többen esküdtünk rá egy-egy kritikus állomásnál, hogy ez és ez a pont már biztosan kikényszeríti a teljes megújulást.

Számomra az utolsó ilyen szituáció, a márciusi COVID válság volt. Akkor valóban kétségbe estek a piaci szereplők és nagyon szerették volna, ha kész megoldásokat kap nak a hirtelen láthatóvá és fájóvá váló problémáikra. Mostanra ennek vége. Újra minden szép lett, ezt a válságot is túléltük! Nincs itt semmi látnivaló, tessék szépen továbbhaladni!

Oké, persze már megyünk is, de merre?

Én úgy látom, hogy nincs semmilyen határozott irány! Nincsenek elképzelések! A piac a megszokások rabja maradt, begubózott, vagy homokba dugta a fejét. Győzött a régi “bevált”, kényelmes recept. Ha nem teszünk semmit, abból nem lehet baj.
Hiszen eddig is így csináltuk, miért is kellene bármit másképpen tenni?

Nos, azért, mert ami eddig történt, annak semmilyen előremutató, pozitív eredménye nincs! Sikerült túlélni? Igen. De az tényleg valódi eredmény, hogy eddig sikerült életben maradni? Szerintem nem. 

Mint ahogy az sem eredmény, hogy a speratív jutalékokból, még mindig egész jól meg lehet élni. És az sem, hogy vannak olyan versenytársaid, akik még a Te cégednél is rosszabb helyzetben vannak. Sőt, azzal sem értél el semmit, ha találtál bűnbakokat, akiket okolhatsz  a Te nehéz helyzetedért.

Mi lenne valódi eredmény? Mi kell ahhoz, hogy büszkén kijelenthesd, hogy igen, a győztesekhez tartozol? Az, hogy képes voltál alkotni, fejlődni!  

Valódi eredménynek számít például, ha:

  • Évente legalább 10%-kal növelni tudod a céged árbevételét.
  • Ha fiatal, lelkes, elkötelezett, tenni akaró munkatársak akarnak nálad dolgozni.
  • Ha proaktívan dolgozol, meghallgatod az ügyfeleid igényeit, és testreszabott szolgáltatásokat nyújtasz, aminek eredményeként ki tudod mutatni, hogy ők évről évre sokkal többen vannak, jobban kötődnek hozzád, elégedettebbek a szolgáltatásaiddal.
  • Ha folyamatosan bővülnek a szolgáltatásaid és azok minősége is egyre jobb.
  • Ha meg tudod fogalmazni, hova tartasz, mit teszel annak érdekében, hogy elérd ezeket a célokat.
  • Ha valódi alkuszi tevékenységet végzel, ahol az ügyfél igénye van a központban és az ő elégedettsége a cél.
  • Ha képes vagy folyamatosan újat tanulni, alkalmazkodni, változtatni, és ezt elvárod a munkatársaidtól is.
  • Ha nem arra törekszel, hogy Te legyél a legsikeresebb üzletkötő, sokkal inkább a legsikeresebb cégvezető akarsz lenni.

És hosszan tudnám még sorolni, hogy mik azok a valódi eredmények, amik egy biztosításközvetítő céget sikeressé tesznek.

Mi kell a sikerhez?

Leginkább akarat és elhatározás. És vízió! Hidd el, ki tudsz törni a megszokás mocsarából, képes vagy új dolgokat csinálni! Viszont ennek első lépése az, hogy nézz szembe a jelen helyzettel!

Én magam szakmai életem során ezt számos alkalommal megtettem már, és még meg is fogom tenni párszor. Nem feltétlenül kényelmes, de csak jól lehet kijönni belőle. 

Ha eldöntötted, hogy változtatsz, akkor sejlik fel előtted az út. Kevés kiadvány született eddig a “Hogyan legyél sikeres biztosításközvetítő?” témában.

A rossz hírem az, hogy egyedül valószínűleg nem fogod tudni megoldani a problémáidat (hiszen akkor már megtetted volna).

A jó hírem pedig az, hogy nem vagy egyedül. Akár kimondjuk, akár nem, mindannyian küzdünk valamivel, és keressük rá a megodásokat.

Ebben a helyzetben a legjobb, amit tehetsz, ha a józan eszedre és a tisztánlátásodra hagyatkozol. Beszélgess sokat azokkal a cégvezetőkkel, akik hasonló cipőben járnak. Hidd el a piacon mindenkinek hasonlóak a problémái, csak a prioritások tolódnak el kissé cégenként. Ne félj attól, hogy lenyúlják az ötleteidet! Ötletei mindenkinek vannak! A kérdés mindig az, hogy ki képes azokat megvalósítani, majd ki lesz az, aki képes felhasználni a megvalósult ötleteket és fejlődni általuk. És az sem szégyen, ha azokra hallgatsz, akiknek van véleménye, van elképzelése, terve, vannak ötletei, képes megoldásokat javasolni.

Persze, hogy magunkra gondolok! Hiszen Nekünk alapvető missziónk, hogy a magyar biztosításközvetítői szektor hosszútávú sikeréhez hozzájáruljunk.

Pontosan ugyanaz a célunk és érdekünk, ami Neked.

Ez pedig a fejlődés, a fenntarthatóság, és a profitabilitás biztosítása. Ennek érdekében szívesen megosztjuk Veled a tudásunkat, a piacismeretünket, a kapcsolatrendszerünket.

Biztos vagyok benne, hogy Te is azt szeretnéd, ha a céged fejlődne, hiszen a hónapról-hónapra ingadozó, bizonytalan árbevétel nem lehet komfortos senki számára.

Mindenki fejlődni akar.

Mindenki biztonságra és kiszámíthatóságra vágyik. Hogy ezt elérd, arra van szükség, hogy tisztán lásd a saját tevékenységedet, a korlátaidat, a kihívásaidat, és ezekre aktívan keresd a megoldást.

Mert vannak megoldások. Vannak siker receptek. El kell kezdeni megismerni és alkalmazni ezeket! Lehet, hogy most azt gondolod, hogy Te már mindent megpróbáltál és én érkeztem egy másik univerzumból és teljesen rosszul látok mindent, túl optimista, vagy éppen túl pesszimista vagyok.

Ha viszont bevillant, elindult benned valami, akkor van egy izgalmas meghívásom Számodra. Szeretnénk teret adni azoknak a közvetítőknek, akik látják a kihívásokat és megoldásokat keresnek. Ezért elhozzuk azokat a szakértőket, akik ismerik a területet, kutatják az aktuális üzleti trendeket és vannak javaslataik.

Lehetőséget biztosítunk az egymás közötti és a szakértőkkel történő párbeszédre.

SKávéHáz No.5. - gyere Te is beszélgetni!

Ezzel a céllal hoztunk létre az SKávéHáz fórumot, amely 2020. november 5.-én, immár ötödik alkalommal várja a nyitott, megújulást kereső alkusz és többesügynök cégek tulajdonosait, vezetőit.

Aktuális témánk a COVID által kiváltott ügyfél igények változása és az azokra adandó válaszok.

Kiváló lehetőség lesz arra, hogy találkozz azokkal, akik a megújulási folyamat zászlóvivői és érdemes meghallgatni őket, tanulni tőlük. A rendezvényre meghívtuk továbbá a téma néhány szakértőjét, akiket következő posztjainkban be is fogunk mutatni.

Részvételeddel megteszed az első nagy lépést a megújulás és az együttműködés irányába.

Mert nincs semmilyen titok!

Ha szeretnél inspirálódni, megtudni, hogy mások hogyan lettek sikeresek, hogyan alkalmazkodnak a változó körülményekhez és igényekhez, miközben növekednek, és ezen információkból hogyan tudnál Te is profitálni, kezdd azzal, hogy eljössz, és eldöntöd, hogy Te melyik univerzumban szeretnél létezni.

Örömmel látlak. Velünk tartasz? Akkor regisztrálj ITT és MOST!