Keretrendszer kell, amely előrelendíti az együttműködést!

Az első SKávéHáz: azt terveztük, hogy az SK Trend életében újabb fontos mérföldkőhöz érkezünk. Március 2. óta tudjuk, hogy sokkal többet jelentett ez az esemény: még csak szűk körben, még csak néhány óra erejéig, de elindult egy olyan párbeszéd, biztosítás szakmai eszmecsere, amelynek már évek óra folyamatosan meg kellene történnie.

Az első SKávéHáz: azt terveztük, hogy az SK Trend életében újabb fontos mérföldkőhöz érkezünk. Március 2. óta tudjuk, hogy sokkal többet jelentett ez az esemény: még csak szűk körben, még csak néhány óra erejéig, de elindult egy olyan párbeszéd, biztosítás szakmai eszmecsere, amelynek már évek óra folyamatosan meg kellene történni. Az SK Trend, mint a biztosítási piac prémium IT integrátora felvállalta azt a nem könnyű, de úgy érezzük, hogy már akár rövid távon a teljes szakma számára hasznot hozó szerepet, hogy alkalmat teremtünk az elmélyült beszélgetésekre. Így indult el az SKávéHáz program sorozat első rendezvénye.

 

Nézzük meg együtt, hogy milyen irányba tart most a biztosításközvetítői szakma!

A köszöntések után a felvezetőben Kerekes Zoltán, az SK Trend Kft. ügyvezető igazgatója olyan fontos kérdéseket feszegetett, mint például, hogy alapvető fontosságú a közvetítői szakma összefogása, annak megfogalmazása, hogy mit várnak el az olyan, a mindennapi üzletmenetet támogató szervezetektől, mint például egy IT integrátor, és hogy nézzük meg együtt, hogy milyen irányba tart most a szakma.

Itt Papp Lajos vette át a szót, az FBAMSZ volt elnöke és az Eurorisk Biztosítási Alkusz Kft. ügyvezetője, aki nemzetközi példákat felhozva vezette be a mai magyar biztosítási piaci helyzetről szóló összefoglalóját. A felügyeleti, törvényalkotói szabályozások kétségtelenül megnehezítik a pályát, amin a biztosítási szakma halad előre, illetve számtalanszor érdemes lenne az akár évek óta fennálló érdekkonfliktusokat rendezni, vagy akár csak enyhíteni annak érdekében, hogy a szakma hatékonyabban, gyorsabban, zökkenőmentesebben és fenntarthatóan működhessen és fejlődhessen tovább. Azért kell dolgoznunk, hogy mindenki azonos pályán játszhasson és a szakma legyen annyira összetartó, hogy ne a felügyelettől kérjen ajánlásokat, hanem a kulcsszereplők mindenkivel egyeztetve dolgozzák ki a játékszabályokat, és ezzel mutassák meg a piacnak, a szabályozó szervezeteknek, és az ügyfeleknek is, hogy irányítani képes a jelenét és felkészült a jövőjére. Meg kell találni a közös platformot, fel kell építeni a bizalmat, ahol megvan a bizalom, ott erősíteni kell, és azon dolgozni, hogy az ne vesszen el. Ebben az informatika erős támogatást nyújthat, ha okosan bevonjuk.

 

Hogy tudja az IT integrátor hatékonyan támogatni a piacot?

Elhangzott, hogy az IT integrátoroknak egy dolguk van: figyelve a piaci trendeket, a biztosítás szakmai és technológiai fejleményeket lefejleszteni azt, amit az ügyfeleik, a biztosításközvetítők és a biztosítók kérnek tőlük. Ennek kapcsán merült fel az a kérdés, hogy ki fizesse az IT integrátorok díjait.

A változó világ a szakma malmára hajtja a vizet: mindig van lehetőségünk, hogy elsőnek értsük meg az újdonságokat és mi magunk formáljuk a környezetünket. Momentán az FBAMSZ játssza a kuplung szerepét a motor és a sebváltó között, hogy a biztosítási szakma kocsija simán guruljon. A MABISZ-szal is égetően fontos lenne a párbeszéd, az együtt gondolkodás. Az anomáliák megoldására ne a törvényi változásokra várjunk, hanem fogjunk össze és találjuk ki, hogy merre vezet az út tovább. Nekünk kellene utat mutatni a felügyelet és a jogalkotó számára, és csak akkor fordulni hozzájuk, ha külső negatív hatás fenyegeti a szakmát.

 

Mutassunk utat összefogva!

Üzleti érdekünk a közös jó, a magas minőségű, testre szabott ügyfélkiszolgálás, a transzparencia és ebben az IT komoly támasz lehet, ha jól használjuk. Ma még ott tartunk, hogy a felügyelet szívesen veszi az innovatív online megoldásokat, de még mindent papír alapon is kötelesek vagyunk dokumentálni.

„Gondoljunk bele, ha a díjrendezettségi adatokat minden pillanatban le tudnánk hívni, akkor egy olyan eszköz kerülne a kezünkbe, amely a bizalomépítést és a bizalom megtartását jelentősen megkönnyítené mind az ügyfél, mind a közvetítő számára.”

Érjük el, hogy a felügyelet is ügyféllé váljon és megértse, amit a piac akar. „Összefogás, együttműködés és érdekképviselet – ezek most az biztosításközvetítői szektor kulcskérdései. A bizalom már kialakult, de a piaci szereplők a saját dolgaikkal vannak elfoglalva és nincs idejük előre, átfogóan és összefogva gondolkodni. Ha nem ég a ház, akkor csak a saját munkánk, csak a saját cégünk szintjén gondolkodunk – ezen érdemes és kell is változtatni.” – foglalta össze egyik résztvevőnk Lajos gondolatait.

A magyar biztosítási piac motorja a KGFB, de a digitalizálódó gazdaság inkább előbb, mint utóbb kiveszi az alkuszok kezéből ezt a területet, és – mint az észteknél – központosítva, egy gombnyomásra tudja majd az ügyfél megkötni ezt a biztosítást.

A háromórás tartalmas beszélgetés alatt konstruktív viták kerekedtek, összességében az esemény előremutató tanulságokkal zárult. A további SKávéHázakra, a felmerült kérdések megoldásaira vonatkozó információkkal folyamatosan jelentkezünk a jövőben online csatornáinkon: Facebook oldalunkon, Facebook csoportunkban és Linkedin oldalunkon.

Szólj hozzá Te is posztjainkhoz, oszd meg az álláspontodat, tedd hozzájuk gondolataidat!

Célunk, hogy a szakma jövőjét minél több vélemény meghallgatásával, elolvasásával, együtt alakítsuk.

„Hiszek abban, hogy közösen többek, jobbak tudunk lenni, és főleg gazdaságosabbak. A közös jó keresése mindannyunk érdeke” – zárta Kerekes Zoltán az első SKávéHázat.

A következő alkalmat május 26-ára szervezzük, 10.00 és 13.00 óra között. Csatlakozz Te is! írd be már most a naptáradba!

További részletekről érdeklődj elérhetőségeinken: https://sktrend.hu/kapcsolat