Koronavírus okozta válság: hogy élitek meg? Megkérdeztük, elmondtátok!

Hálás köszönetünk mindannyiótoknak, akik megosztottátok velünk véleményeteket abban a rövid, 5 perc alatt kitölthető kérdőívben, amit április elején indítottunk útjára. Noha a válaszadók köre nem reprezentatív minta, úgy érezzük, fontos, hogy közzé tegyük a főbb következtetéseket. Egyrészt, hogy mindannyian okulhassunk belőlük, másrészt, mert sokan kértétek is, hogy jelezzünk vissza az eredményekről. Így hát jövünk a főbb tanulságokkal.

Korona-felmeres-13-webre-SM

Visszaesés a válság következtében

Válaszadóink több mint egyharmada 20-50% közötti bevételkiesésre számít a válság hatására. Kissé kevesebben, 25, illetve 29%-ban számítanak 50% feletti, illetve 20% alatti kiesésre.

Az új kötések számának csökkenését illetően szintén a középső szegmens kapta a legtöbb szavazatot: havi átlagban 20-50%-os visszaesést vár a biztosításközvetítők 41%-a. A borúlátás itt kissé erősebb: 33%-uk gondolja, látja úgy, hogy 50% feletti lesz a csökkenés.

Enyhítő intézkedések

Arra a kérdésünkre, hogy tettetek-e már intézkedéseket a károk enyhítésére 82%-ban mondtatok igent, ami fantasztikus felkészültségről ad hírt. Azonban az intézkedéseitek eredményével kapcsolatban már csak 36%-ban jeleztétek azt vissza, hogy kezelhetővé váltak a válság következményei, vagy csak kisebb veszteségekre számítotok. 46%-ban még így is beláthatatlannak ítéltétek meg a válság okozta károkat. Vajon van különbség az intézkedés csomagok között ott, ahol már menedzselhetőnek látják ma a helyzetet összehasonlítva azokkal a cégekkel, ahol még mindig teljes a csüggedtség? Az a 17%, aki semmit sem tett, mert vagy a kivárás taktikáját választotta, vagy teljesen tanácstalan azzal kapcsolatban, hogy hogyan kellene továbbmenni a jelen helyzetben vajon hogyan fogja átvészelni a válságot? Itt is kiváló témákat hoztatok a 2. SKávéHázra, amelyet hamarosan virtuálisan rendezünk meg, hogy ezekre a kérdésekre is választ keressünk együtt és megosszuk a jó gyakorlatokat.

Jó hír, hogy a válaszadók 56%-a három hónaptól, akár félévig is finanszírozni tudja a költségeit. Bízunk benne, hogy addigra enyhül a válság, és ha nem is tér vissza minden a régi kerékvágásba, javulnak majd a működési feltételeink. 19% jelezte azt vissza, hogy bármeddig fedezni képes a működését, és mindössze 8% az, aki már most sem, vagy csak 1 hónapig tudta ezt megtenni.

A biztosításközvetítők legégetőbb kihívásai

Felmértük azt is, hogy mi jelenti a legnagyobb problémát ma a biztosításközvetítők számára. Itt több választ is adhattak a kitöltők. Egyértelműen, 77%-ban az a válasz emelkedett ki az opciók sorából, hogy az ügyfelek bizonytalansága a fő gond, az, hogy kivárnak. Második helyen, 41%-kal a személyes találkozók hiányát jelölték meg a válaszadók. Erre enyhülést hozhat az online eszközök használata. Mi is ilyen csatornát fogunk majd használni az online SKávéHáz megtartására.

Ennél a kérdésnél egy nyitott mezőt is betettünk a kérdőívbe azért, hogy saját szavaitokkal is megfogalmazhassátok a főbb kihívásaitokat. Visszajeleztétek, hogy az ügyfelek most nem veszik jó néven, ha telefonon megkeressük őket, és a napi túlélés most a tét többeteknek. A folyamatos ügyfél kapcsolattartás, az érdeklődések kezelése, a meglévő kapcsolatok fenntartása szintén többeteknél probléma. Megemlítettétek még azt is, hogy mivel egyes termékek értékesítése megszűnik (pl. utasbiztosítás) a kiajánlható termékek köre is csökken. Illetve az is gondot okoz, ha a meglévő ügyfeleink nem tudják fizetni a folyamatos díjakat. A többes ügynökök az elhúzódó ügyintézésekre panaszkodtak. A cégvezetők számára pedig munkatársaik motiválása és megnyugtatása az egyik fő probléma. Sokunk számára fárasztó az, hogy több fajta virtuális csatornát, programot kell tudni használni a mindennapokban ahhoz, hogy az üzleti világ különböző képviselőivel tartani tudjuk a kapcsolatot.

A válság után...

Mindezekből okulva most lássuk, mit válaszoltak a kitöltők arra a kérdésünkre, hogy mit fognak másként csinálni a válság után, mint előtte. Összesen 78%-uk jelezte vissza, hogy jobban fel fog készülni a váratlan helyzetekre, és begyűjt jógyakorlatokat felkészülésként, illetve, hogy teljesen újraértékeli a pozícióját és új stratégiát készít.

Hosszabb távon fog visszaállni a piac a válság előtti szintre az egészségügyi válsághelyzet elmúltával – ez a többség véleménye, egyértelműen efelé billent a mérleg a következő kérdésre adott válaszoknál: 38% várakozása 7-12 hónap, 30% egy évnél is több időt jósol. Mindössze 25% jelezte csupán azt vissza, hogy félévnél hamarabb várja a válság előtti üzletmenet visszatértét.

És hogy miben várnak válaszadóink a leginkább segítséget? Jó gyakorlatokat keresnek (34%), új értékesítési modelleket (22%), illetve pénzügyi támogatást (17%). 9% keres olyan fórumot, ahol más cégvezetőkkel tud beszélgetni a problémáiról, és 75% venne részt 2. SKávéHáz eseményünkön, amelyet ezúttal virtuálisan rendezünk meg. 

Nézd meg az eredmények kiértékelés után összeállított diagramokat Facebook csoportunkban

Jön az SKávéHáz No.2.!

Még egyszer nagyon köszönjük a válaszaitokat az SK Trend csapata és a biztosítási szakma nevében is! Az eredmények fényében megyünk tovább.

A következő SKávéHáz online rendezvényt, április 22.-én 10.00 és 12.00 között tartjuk meg a Google Hangouts platformján. A rendezvényre a regisztrációs formokat e-mailben küldjük ki partnereinknek, illetve hamarosan elérhetővé tesszük online csatornáinkon!

Minél előbb töltsd ki a formot, a várható nagy érdeklődésre való tekintettel! Szeretettel várunk a rendezvényen!