Magasabb szintre léphetnek a biztosításközvetítők! Az új cél: a Szuperintegráció, 2. rész

Sok az eszkimó és kevés a fóka. Erről korábban már többször írtunk és még sokat fogunk, mert ez a mai biztosításközvetítői piac egyik leggyengébb pontja és számodra a legnagyobb fenyegetés. Biztos lehetsz benne, hogy sokan vadásznak a “te ügyfeleidre” és vannak, akik jobb szolgáltatást képesek adni, mint amit te jelenleg tudsz biztosítani a számukra.

Szuperintegracio2_270x360A Szuperintegrációs blogcikksorozatunk 1. részét itt éred el.

Hiába tartod nyilván az ügyfeleidet az informatikai rendszereidben, ha az ügyfeleid nem szerepeltetnek téged szolgáltató partnerként a saját telefonjuk névregiszterében.

Ezért a kulcskérdés az, hogy mit tudsz tenni annak érdekében, hogy:

  • az ügyfeleid téged tekintsenek fő szolgáltató partnerüknek a biztosításaik tekintetében;
  • az ügyfeleid is lássák azokat az információkat, amiket te nyilvántartasz róluk;
  • ha az ügyfeleidnek információra, segítségre, vagy valamilyen szolgáltatásra van szüksége, akkor hozzád forduljanak;
  • az ügyfeleiddel folytatott kommunikáció dokumentált, kényelmes és gyors legyen.

És a Jolly Joker: mindezt a GDPR szabályainak megfelelően és úgy, hogy ne kelljen extra munkaerőt foglalkoztatni, ezáltal ne nőjenek a költségeid.

Szinte hallom, hogy most azt mondod: “Ez az üzletkötő feladata, ezért kapja a jutalékát.” És ebben részben igazad van.

Azért csak részben, mert a céged profitabilitása és jövője nem függhet az üzletkötőid hozzáállásától. Ugye ezt Te is belátod? Egy üzletkötő bármikor mondhatja azt, hogy “köszi nekem elég ennyi, nem akarok többet dolgozni, az ügyfél meg csináljon, amit akar.”  Egy biztosításközvetítő cég viszont nem teheti ezt meg.

A céged alapvető érdeke, hogy mindig kapcsolatban légy, meghallgasd, megértsd és a racionalitás keretein belül maradva, próbáld meg maximálisan kiszolgálni az ügyfélkörödet. Ha ez nem így történik, akkor nehezen hibáztatható az ügyfél azért,  ha mástól veszi igénybe a szolgáltatást.

Jelenleg nagyon hiányzik a piacról az a megoldás, ami összekapcsolja az ügyfeleket a közvetítő partnerükkel és biztosítja a felek közötti hatékony kommunikációt. Aki figyelemmel kíséri az SK Trend híreit, az tudhatja, hogy már elkészült ez a rendszer a B-DOC mobil applikáció formájában és rövidesen minden ügyfelünk számára elérhető válik.

A B-DOC segítségével biztosítani tudod, hogy:

  • a te céged legyen az ügyfeleid elsőszámú biztosítási szolgáltatója és ezt az ügyfeleid is tudják;
  • az ügyfeleid láthassák, hogy milyen biztosításokat kötöttél nekik;
  • szükség esetén néhány gombnyomással jelezhessék feléd igényeiket;
  • az ügyfelekkel folytatott komplett kommunikációs lánc mentésre és tárolásra kerüljön a közvetítői rendszeredben és az ügyfél mobil applikációjában is.

És mindehhez nem szükséges új munkaerőt bevonni.

Ügyféloldali mobilapplikáció? Igen!

Eddig arról beszéltünk, hogy a jól működő közvetítő cégeknek van integrált front end rendszere és a többségnek van valamilyen back end rendszere is.

Örömmel jelentem, hogy rövidesen az SK Trend partnerek ügyféloldali mobil applikációval is rendelkezni fognak! Ez már önmagában három különböző rendszer. Mindegyiknek fel kell használnia az ügyféladatokat annak érdekében, hogy jövedelmet termeljenek a felhasználóiknak.  Ez azzal jár együtt, hogy a három irányból érkező, illetve három irányba küldött információkat szinkronizálni kell a rendszerek között.

A valóságban ennél is több helyről kell összevadászni és szinkronizálni az információkat, hiszen léteznek papíralapú nyilvántartások, többen használnak CRM rendszert, vannak páran, akik még mindig a biztosítói rendszerekre támaszkodnak, sőt hallottunk olyanról is, aki az üzletkötőire bízza az adatok kezelését. Ki tudja még ezen felül, hány féle módon és hány helyen tárolják a biztosításközvetítő cégek az ügyfeleik adatait. Hogyan lesz ebből hatékony, eredményes, magas színvonalú ügyfélkezelés?

Kicsit most visszautalnék azokra a kérdésekre, amiket az adatok hollétéről, pontosságáról, felhasználhatóságáról fogalmaztam meg korábban. Ha eddig két rendszer között sem sikerült megoldani ezeket a kihívásokat, akkor hogyan működhet ez három, vagy ahogy később látni fogjátok akár 20-30 különböző alkalmazás között?

Akkor most térjünk rá arra, hogy mi is az a Szuperintegráció!

Természetesen létezik megoldás. Ki kell jelölni egy elsődleges etalon adatbázist, amihez az összes többi nyilvántartásod igazodik. Minden informatikai rendszered, ami felhasználja, vagy módosítja az ügyfél adataidat, ehhez az etalon adatbázishoz kell kapcsolódjon és ebben kell az összes adatot karbantartani, vagy szinkronizálni. Így leírva ez nem tűnik bonyolultnak, de valójában ezt borzasztó nehéz jól csinálni és rendkívül költséges is. Ráadásul a bajnak sosincs gazdája, ezért az etalon adatbázist használó technológiai szolgáltatók mindig egymásra fognak mutogatni, amikor valami probléma van, a megoldás kitalálása pedig a te dolgod lesz.
Szuperintegracio2_kep-a-cikkbe

Az általad használt alkalmazások egyetlen közös ügyfél és szerződés adatbázisba írnak és onnan olvasnak.

Sokkal életszerűbb és hatékonyabb az a megoldás, amikor csak egy darab központi adatbázisod van és egyetlen szolgáltató cég képes az összes informatikai és akár azon túlmutató igényeid kielégítésére. Ez a cég látja el az összes, az adatbázisodat érintő karbantartási feladatot és természetesen ő is viseli a felelősséget az adatok pontosságáért és felhasználhatóságáért.  A te dolgod alapvetően nem más, mint a biztosítások megkötése és a csapatod irányítása.

Kicsit részletesebben: a Szuperintegráció keretében lesz egy központi adatbázisod, amit az általad választott szolgáltató cég (pl. az SK Trend) biztosít számodra, éppen úgy mint jelenleg is. Az újdonság az, hogy ezen kívül további informatikai szolgáltatókra, alkalmazásokra és adatbázisokra nincs is szükséged, mert a back end szolgáltatásokat ugyanez a cég biztosítja a számodra, ezért ugyanabba a központi adatbázisba dolgozik. Ez a cég gondoskodik arról is, hogy rendben tudd tartani az állományaidat, ezért az abban lévő pontos adatokat meg tudd mutatni a saját ügyfeleidnek, pl. egy mobil applikáción keresztül. Ebben a felállásban nem szükséges adatokat szinkronizálni a különböző szolgáltatók által használt adatbázisok között, ami rendkívüli módon csökkenti a hibalehetőségeket és az adatfeldolgozás költségeit. Ráadásul egyértelműen látszanak az ügyfeleid legfrissebb adatai, amit már nyugodt szívvel meg tudsz osztani velük, akár a mobil applikáción keresztül.

Amiről eddig írtunk az csak a Szuperintegráció egy szűk nézete. Valójában ennél sokkal szélesebb körre terjed ki a koncepció. A blogcikksorozatunk 3. része erről fog szólni hamarosan.

Addig is: kövesd blogcikkjeinket, olvasd a Facebook csoportunkat, és a LinkedIn oldalunkon is megjelenik minden információ. Továbbá ügyfélkapcsolati vezetőnk, Kovács Miklós is várja a kérdéseidet (mobil: +36205586258), sőt minden hónapban fel fogja venni a kapcsolatot céged kijelölt kapcsolattartójával, hogy nyíltan és őszintén elmondhasd a gondolataidat, véleményedet.