Merjünk nagyok lenni! De mi lesz a kicsikkel (akik nem mernek)?
Ez egy konzervatív piac, itt semmi sem változik, vagy ha igen, akkor nagyon lassan!” – hallgatom immár 17 éve. Hát persze! A magyar biztosítási piacot minden változás elkerüli. Nem hatnak rá a gazdasági válságok, a világjárványok, a törvényi környezet. Itt nem öregszenek meg a munkatársak, nincsenek kedvezményezett piaci szereplők. Sőt a változó ügyféligényekkel sem kell foglalkozni. A digitalizáció csak egy múló hóbort, az ügyfelek és munkatársak edukációja pedig nem tartozik ránk!
Ne változtassunk semmit!
Csináljunk mindent úgy, mint eddig, abból nem lehet baj! Ez a gondolkodás, a tökéletes exit stratégia.
Persze nem fog pozitív eredménnyel járni, de biztosan kivezeti a cégedet a piacról! És biztos lesz olyan, aki ennek örülni fog, alig várja a pillanatot, amikor átveheti a piacodat!
Most azt gondolod, hogy ez Veled sosem fordulhat elő, ez a poszt nem is Neked szól, ugye? Semmi gond, fejezd be az olvasást, és folytasd nyugodtan tovább, amit eddig tettél!
Ha mégis kétségeid vannak, ha úgy gondolod, hogy a Te céged is érintett lehet, ha érdekel a holnap és a holnapután olvass tovább, gondolkodj el, és tedd fel magadnak a kérdést:
Mi a célja, értelme a piaci tevékenységednek? Miért csinálod, amit csinálsz?
Ha meg tudod határozni, akkor már csak azt kell tudnod, hogy hogyan, milyen lépéseken keresztül fogod ezt elérni és megtartani.
A piaci szereplőkkel beszélgetve, azt látom, hogy nagyon kevesen teszik fel maguknak ezeket a kérdéseket, és ha valaki néha-néha, elgondolkodik rajta, gyorsan el is hessegeti a gondolatot, “ugyan miért kellene nekem ezzel foglalkozni, majd lesz, ahogy lesz….”
Nagyon, nagyon, nagyon hiányzik a tudatosság a piacunkról! Talán a legjobb példa erre a mostani járványhelyzet. Bátran állíthatom, hogy tavasszal pánik alakult ki a piacon. Ehhez képest most azt látom, mindenki hátradőlt, hiszen túl vagyunk rajta, minden a régi kerékvágásban megy tovább.
És hogy mi lesz ezután? Minek gondolkozzunk ezen? Majd, ha jön az akadály, leküzdjük. Addig is miért fájjon a fejünk miatta?!
Ez így nem mehet tovább! Teljesen értelmetlen és céltalan ez az attitűd.
Mindenkinek el kell dönteni, hogy merre van az előre!
Mi magunk 2014-ben hoztunk egy döntést, mégpedig azt, hogy prémium szolgáltatóként a lehetséges legmagasabb minőségű szolgáltatást fogjuk biztosítani az ügyfeleinknek.
Ennek fényében, egy, a világ bármely pontján helytálló informatikai környezetet építettünk ki, annak érdekében, hogy partnereink biztonságban érezhessék magukat, és a legjobb szolgáltatást nyújthassák ügyfeleiknek.
Amikor ezt a döntést meghoztuk azt feltételeztük, hogy a piacunk is pontosan látja a változást, ami folyamatosan végbement és megy jelenleg is. Ennek hatására megteszi a szükséges lépéseket, újra pozícionálja magát, fejlesztésekbe kezd, annak érdekében, hogy hosszútávon biztosíthassa a saját cégének piaci jelenlétét és sikerét.
Hogy mit is kellene tennie a biztosításközvetítőknek a fentiek érdekében, arról már számos alkalommal írtunk és még fogunk is, de ennek a posztnak most nem ez a témája.
Az ideális üzemméret a kulcs
Arra szeretném felhívni a figyelmeteket, hogy minden vállalkozásnak van egy ideális üzemmérete, amiben a legsikeresebben képes működni, gazdálkodni. Amennyiben egy cég nem éri el ezt az ideális üzemméretet, kénytelen kompromisszumokat vállalni, ahogyan ezt anno, mi magunk is tettük éveken át.
Versenyhelyzetben a kicsiknek is ugyanazokat a szolgáltatásokat kell biztosítania, ugyanabban a minőségben, mint azoknak a versenytársaknak, akik bizony sokkal jobb helyzetben vannak, mert időben reagáltak a kihívásokra, képesek voltak változtatni a berögződéseken, és bizony üzleti kockázatokat is felvállaltak.
A magyarországi biztosításközvetítő cégek jelentős hányada kényszervállalkozás.
Elképzelhetetlen, hogy egy pár fős csapat, erőforrások hiányában megfelelő minőségű szolgáltatást képes biztosítani és ezáltal versenyben tud maradni.
Ilyenkor jönnek a kompromisszumok. Spórolni kell! Olcsón kell beszerezni! El kell tekinteni a magasan képzett munkaerőtől, sőt egyszerűen nem kell igénybe venni nélkülözhetetlen szolgáltatásokat, nem kell elvégezni kötelezően elvégzendő feladatokat.
A cél csak a túlélés. A holnap, aztán a holnapután. Ki tudja meddig lehet ezt így csinálni?
Elérkezett az a pont, amikor nem lehet tovább szőnyeg alá söpörni azt, ami nyilvánvaló. És mi sem szeretnénk ehhez többet asszisztálni.
A biztosításközvetítő kisvállalkozásoknak együtt kell működniük, ha szükséges össze kell olvadniuk, hogy elérjék az ideális üzemméretet, ahol már költséghatékonyan, a szükséges eszközök megléte mellett tudnak működni.
Szorosabb együttműködés - módosuló díjszabás
Innovatív cégvezetőként magam is abban vagyok érdekelt, hogy az ügyfeleink pénzügyileg stabil, fejlődőképes és fejlődni akaró vállalkozások legyenek.
Az elmúlt 17 évben minden piaci szereplőt kiszolgáltunk, abban a hitben és azzal a szándékkal, hogy mindenkinek a célja a fejlődés, és részesei lehetünk sok kisvállalkozás megerősödésének és sikerének.
Büszkén mondhatom, hogy ez részben sikerült is. Sok partnerünkkel együtt fejlődtünk és szép közös sikereket értünk el már eddig is. A további fejlődés kulcsa a még szorosabb együttműködés azokkal a partnereinkkel, akik erre nyitottságot mutatnak.
A jövőben ezekkel a cégekkel kívánjuk mélyíteni az együttműködésünket, és csökkentjük azon partnereink támogatását, akik nem értékelik kellő mértékben a magas minőségű szolgáltatásunkat.
Ennek megfelelően 2020. szeptember 1-től módosítjuk díjszabásunkat, amelyről érintett partnereinket egyedileg értesítjük.
Talán most sokan azt gondoljátok, hogy ez igazságtalan: már megint a kicsiket büntetjük, akiknek egyébként sincs lehetősége fejlődni.
Én ezzel természetesen nem értek egyet, hiszen sok partnerünk élt a lehetőséggel, és sikeresen használta fel azokat a támogatásokat, amiket tőlünk kapott az évek során.
Őket ezután is örömmel és teljes mellszélességgel fogjuk támogatni.
A jövőt a biztosítási szegmensben a modern technológia sikeres felhasználása jelenti.
És mi azon piaci szereplők digitális szolgáltatói vagyunk, akik elkötelezettek a biztosításközvetítői ágazat magas minőségű fejlesztése mellett, hosszú távon, szakmai kiválósággal építik vállalkozásukat és a szakmát partnereik és ügyfeleik legnagyobb megelégedésére.
Mert hosszú távon a minőség és a fejlesztés a nyerő alternatíva!