Miért kell változtatni egy megszokott, bevált rendszeren?

Amikor ezt a cikket írjuk, már 20 SK Trend partnercég aktívan használja a “szuperintegrált” SK MAX rendszert. Terveink szerint, nyár végére partnereink jelentős többségéhez eljut ez a korszakváltó koncepció. Természetesen a bevezetés kihívásai hatására ismét fellángolt az egyik “örök kérdés”: Miért kell változtatni?

SKMAX_miertkellavaltozas_270x360

Ebben a cikkünkben azt mutatjuk be, hogy miért szükséges a változtatás és hogyan támogatjuk partnereink zökkenőmentes átállását az új SK MAX rendszerre.

A “Miért kell változtatni egy bevált rendszeren?” egy nyilvánvalóan érthető kérdés a partnereink részéről, hiszen a megszokott, régi rendszer mindent tud, amire szükségük van a tarifáláshoz. Ráadásul a kollégákkal sem egyszerű elfogadtatni, hogy már megint másképp kell csinálni valamit.

Tudjuk és értjük, hogy ma ez a helyzet. S bár fontos a jelen, de egy üzleti vállalkozás életében ennél sokkal fontosabb, hogy...

...tudd, mit fogsz csinálni holnap, holnapután!

A megszokás nagy úr és nagyon nehéz küzdeni ellene. A biztosításközvetítői piacon ez a hozzáállás sajnos rendkívül hangsúlyos. Sokáig tartotta magát az a hit, hogy minden a legnagyobb rendben van a szektorban, mindent ugyanúgy kell csinálni, mint korábban és sose halunk meg!

A valóság erre csúnyán rácáfolt. Nem gondoljuk, hogy létezik még olyan piaci szereplő, aki nem látja egyértelműen, hogy a piacunk totális átalakuláson megy keresztül: a legalapvetőbb, kőbevésettnek hitt szabályok napok alatt változnak meg és senki sem érinthetetlen. Ha tetszik, ha nem, a változás velünk van, hatással van ránk és vezetőként csak arról dönthetünk, hogy tudomásul vesszük azt, felkészülünk és reagálunk rá vezetőként, sőt a cégünk szervezetét, a csapatunkat is támogatjuk ebben, vagy úgy teszünk, mintha mi nem is ebben az univerzumban élnénk.

Alapvető vezetői feladat, hogy a jelen eseményein túl előre is tekintsünk. A napi problémák megoldása persze fontos, de vezetőként látnod kell hová tartasz és stratégiát kell alkotni arról, hogyan akarod elérni ezeket a célokat.

S ha a jövőbe tekintést a vállalkozásod hátterét biztosító informatikai rendszerekre vetítem, egyértelműen látszik: lehet, hogy ma még elfogadható és működőképes a meglévő, általatok használt megoldás, de arra már nem alkalmas, hogy biztonságos jövőt építhess általa.

De miért nem? Nekünk a meglévő tökéletesen megfelel! Nem akarunk ennél többet!

Természetesen megértem ezt az álláspontot, hiszen sokszor magánemberként én magam is ugyanezt érzem más területeken. A technológia viszont egy teljesen más világ. Nincs másik olyan iparág, ami annyira gyorsan fejlődik és változik, mint az információ technológia. Ami 10 évvel ezelőtt még úttörő megoldásnak számított, az mára már nagyrészt elavult, akár szoftver, akár hardver oldalra tekintünk.

A nagy technológiai cégek egy idő után megszüntetik a korábban kifejlesztett termékeik támogatását és csak a legújabbakra koncentrálnak. Akik nem követik le ezeket a változásokat, azok nem tudják fenntartani a működő szolgáltatásaikat. Vagyis nagyon leegyszerűsítve ez azt jelenti, hogy ha pl. az SK Trend azt mondaná, hogy számunkra és az ügyfeleink számára az adott fejlettségi szint elégséges, itt megállunk, akkor egy ponton az általunk üzemeltetett rendszer is leállna, hiszen, ha eltűnik mögüle a működéséhez elengedhetetlenül szükséges technológiai háttér, akkor ez elkerülhetetlen.

Talán még ennél is fontosabb, hogy az általunk kiszolgált biztosítási terület is folyamatosan fejlődik, ha nem is olyan gyorsan, mint az információ technológia. Ennek során új termékek, szolgáltatások, technológiák, folyamatok, funkciók stb. kerülnek bele a rendszerbe.

Hogy életszerűbb legyen, mondok egy hasonlatot: képzelj el egy olyan házat, amit eredetileg öt emeletesre terveztek, de kényszerből újabb és újabb szinteket kell ráhúzni, időnként nyílászárókat kell cserélni, falakat kibontani és újakat építeni, mindezt úgy, hogy a benne lakókat ne zavarjuk az építkezéssel. Könnyen belátható, hogy hatodik, esetleg hetedik szintet még rá lehet húzni az eredeti épületre, de tíz, húsz további emeletet nem bír el az alap és a felépítmény. Nyilván senki, különösképpen a bentlakók nem szeretnék kivárni azt a pillanatot, amikor az épület összeomlik. Ebben a helyzetben nincs más lehetőség, előrelátóan, időben el kell kezdeni egy új, magasabb igényeket és nagyobb terhelést kibíró épület tervezését és felépítését.

Pontosan ez a helyzet a számítástechnikai rendszerek esetében is. A fejlődést nem csak az igények növekedése alapozza meg, de egyben kényszerűség is.

Van igény a fejlődésre!

Semmiképpen sem szeretném azt éreztetni, hogy a fejlődés, fejlesztés egy kényszer lenne számunkra. Szerencsére rengeteg javaslatot, igényt kapunk arra vonatkozóan, hogy miként fejlesszük tovább a rendszereinket, amit mi örömmel meg is teszünk. Az SK MAX rendszer a piacon egyedülálló módon, egy korszakváltó megoldást tartalmaz a “Szuperintegráció” formájában. A fejlesztése során partnereinkkel együttműködve, konzultációk keretében alakítottuk ki a jelenlegi verzióját és a piaci bevezetés után is folyamatosan egyeztetünk veletek a további fejlesztési, testreszabási igényekről, annak érdekében, hogy megtudjuk, mivel tudná a rendszer leginkább támogatni a munkátokat, hogyan segíthetne hozzá Titeket a továbbiakban is az üzleti sikerek eléréséhez.

A régi rendszer egyre szűkebbé váló keretei között nem tudnánk ilyen széleskörű szolgáltatásokat nyújtó megoldást biztosítani számotokra.

Az SK Trend egy innovatív cég, ezért kötelességünknek tekintjük, hogy partnereink számára mindig a lehető legjobb, legversenyképesebb megoldásokat tegyük elérhetővé, hogy ezáltal gyorsan tudjanak alkalmazkodni a megváltozott körülményekhez.

De akkor legalább a felületi megjelenés ne változzon meg!

Nem csak a technológia, hanem a dizájn trendek is óriási változáson mentek át az elmúlt 10 évben. Oly mértékben, hogy egy önálló szakma is kifejlődött UI/UX dizájner néven ennek keretében. Ezek a szakemberek a felhasználók által látott felület megjelenésével, az azon lévő dizájn elemek megtervezésével, illetve a mostanában sokszor emlegetett felhasználói élménnyel, annak fokozásával foglalkoznak.  

Az SK MAX szolgáltatása rendkívül széleskörű.

Ahhoz, hogy az ehhez tartozó rengeteg információt érthető módon adjuk át felhasználóinknak, annak érdekében, hogy magasabb szinten tudjunk megfelelni a mai felhasználói elvárásoknak, egy teljesen új, modern, átlátható és letisztult megjelenést kellett társítani az új rendszerhez. Az új felületi megjelenés és a hozzátartozó funkcionalitás lehetőséget biztosít arra, hogy a legmodernebb UI/UX trendeket alkalmazzuk, amelyek felhasználóink számára érthetőbbé, könnyebben átláthatóvá teszik a programot, gyorsabb és hatékonyabb működést biztosítva számukra. Első látásra szokatlan lehet az új dizájn, de ennek megismerését könnyeddé teszi az a bevezetést támogató program, amelyet az SK MAX elindításához kidolgoztunk és elérhetővé teszünk meglévő és új ügyfeleink számára.

Mi minden biztosítja a problémamentes átállást?

Aki használt már korábban SK Trend, vagy egyéb integrált biztosításközvetítői alkalmazást, az nagyon gyorsan érteni fogja az SK MAX rendszer működési logikáját, felépítését. Az eddigi tapasztalatok alapján elmondhatom, hogy nagyjából két heti aktív használat után a felhasználók jelentős többsége nagy biztonsággal és elégedettséggel alkalmazza az új rendszert.

Nem akarunk senkit azzal hitegetni, hogy egy ilyen nagy rendszer lecserélése teljesen zökkenőmentes lehet, de igyekszünk mindenben, maximálisan segíteni a partnereinket. Ennek érdekében az SK MAX rendszer élesítése előtt biztosítunk egy olyan akár több héten át használható tesztoldalt, ahova migráljuk a CKB4 rendszerben meglévő szerződéseket és partnereket, így az SK MAX teljes funkcionalitását ki lehet próbálni. A tesztidőszakban tartunk egy, vagy nagyobb partnereink esetében akár több online bemutatót, oktatást az összes felhasználó részére. Az oktatás után lehetőséget biztosítunk írásos és szóbeli konzultációkra is, ezzel is támogatva a zökkenőmentes átállást.

Az SK MAX egyik nagy újdonsága, hogy a back office modulokat is integráltuk a rendszerbe. A back office folyamatok rendkívül összetettek és nagy odafigyelést igényelnek az adminisztrátorok részéről. Egy pontos, részleteket is lefedő és folyamatos back office tevékenység viszont sokszorosan megtérül, hiszen az ügyfélkör átfogó ismerete, a letisztított állományok feldolgozása és felhasználása által mind a közvetítő cég, mind az üzletkötők bevételei exponenciálisan növekedhetnek. Ez a terület sajnos nem kap elegendő figyelmet és támogatást, pedig a sikeres üzleti tevékenység kulcsa éppen itt található. A back office adminisztrátorok képzésére és a folyamatok megértésére, de legfőképpen az elvégzett munka eredményeként elérhető előnyökre külön oktatást is biztosítunk.

Az oktatáson túlmenően partnercégünkön a Visiosol Kft.-n keresztül az éles használat során további mentorálást és akár a teljes back office tevékenység ellátását is vállalni tudjuk.

Az SK MAX átállás a nyár folyamán is töretlenül, sőt gyorsuló tempóban folytatódik. Nyár végére már több mint 100 partnerünket szeretnék átmigrálni ebbe a rendszerbe. Az SK MAX ár-érték aránya a piacon elérhető szolgáltatások közül a legjobb.

Amennyiben Te is szeretnél ennek a korszerű, szerethető rendszernek a felhasználójává válni, keresd időpont egyeztetés céljából Kovács Miklóst akár emailen (kovacs.miklos@sktrend.hu), akár mobiltelefonon (+36 20 558 6258).