Napról-napra dőlnek meg a rekordok. Dübörög a lakás kampány!

A lakásbiztosítás alkuszi termék, a legsikeresebben a személyes és hibrid csatornákon értékesíthető. Érdemes megragadni a lehetőséget a biztosításközvetítő cégeknek, mert a kampányok között is jelentős értékesítési potenciál van a lakásbiztosítási piacon.

office-work-in-a-park-2023-11-27-05-20-01-utc_360x240A legutóbbi lakás kampányról szóló cikkünkben azt mondtuk: “Azt senki nem tudja, hogy mi lesz az első magyarországi lakás kampány eredménye, de az már biztos, hogy iszonyat mennyiségű információ, és sajnos némi dezinformáció jut majd el az ügyfeleidhez.”

Ma már konkrét adatokat látunk, amit ezúton örömmel osztunk meg veletek. Talán kezdjük a legfontosabb megállapítással: a lakásbiztosítás alkuszi termék, a legsikeresebben a személyes és hibrid csatornákon értékesíthető. Érdemes megragadni a lehetőséget a biztosításközvetítő cégeknek, mert a kampányok között is jelentős értékesítési potenciál van a lakásbiztosítási piacon.

Nézzük a számokat!

A legoptimistább szcenáriók több százezer új szerződéssel kalkuláltak az idei lakás kampányban. Az első hét számai alapján ez valószínűleg nem fog teljesülni. Az mindenképpen elmondható, hogy hatalmas az érdeklődés az ügyfelek részéről, de eddig a várakozásokhoz képest nagyon kevés kötés született az online csatornában. Nyilvánvalóan, ez a hónap vége felé közeledve még emelkedni fog, de jelentős mértékű trend változásra mi nem számítunk. Így kicsi az esélye annak, hogy hirtelen több százezer szerződés jelenik meg a lakásbiztosítási piacon a következő pár hétben.

Ehhez képest mindenképpen jó hír, hogy az SK Trend rendszereit használó közvetítőcégek a sztenderd napi kötésszámok négy-ötszörösét realizálják és a növekedés üteme is szignifikáns.

A velünk dolgozó közvetítők nem kifejezetten erősek a lakásbiztosítás területén és ez a termék sajnálatos módon rendkívül alulreprezentált volt eddig a portfóliónkban. Történetünk során először ezen a héten fordult elő, hogy a megkötött lakásbiztosítási szerződések száma meghaladta a CASCO szerződésekét. Bízunk benne, hogy sikerült megismertetni és megszerettetni az integrált lakástarifálót a felhasználóinkkal és a kampány után is itt kötik majd meg a lakásbiztosításokat.

Exponenciális növekedés

Azért is tartom rendkívül jó eredménynek az eddigi számokat, mert mindezt úgy érték el partnereink, hogy az SK Trend kampánymoduljának éles használata még csak most kezdődik. Ennek eredményeként várható, hogy a kampány modult használó partnereink esetében további exponenciális növekedés következik be a kötések számában.

A szakértők és a felügyeleti szervek szempontjából van még egy fontos kérdés, mégpedig az, hogy miként változik a nagy biztosítók koncentrációja a lakáspiacon. Ezt már sokkal egyértelműbben látjuk. A válasz az, hogy: sehogy, sőt… A szerződés darabszámok tekintetében az új szerződések 81%-a, négy biztosítótársaság között oszlik meg:az Alfa, a Groupama, a Generali, és az Uniqa között. Állománydíj szempontjából pedig még nagyobb a túlsúly, a szumma díj 85%-a kerül ezekhez a társaságokhoz. 

Amit pedig minden biztosításközvetítő a saját bőrén érez, akár kampányol, akár nem, hogy megéri-e egyáltalán értékesíteni a lakásbiztosítást. A jutalék maximalizálás után nagyon nem mindegy, hogy minek a maximum 20%-áról beszélünk.

A várakozások 25-30%-os díjcsökkenéssel számoltak, de voltak olyan “reklámok” amik akár 50%-os megtakarítással kecsegtették az ügyfeleket. Nos nem lehetetlen, hogy egyes speciális esetekben ez is lehetséges, de az átlagok nem ezt mutatják. Szögezzük le, hogy csökkentek a díjak, de messze nem ilyen mértékben. A saját portfóliónkban a januári lakásbiztosítás átlagdíj 52.867 forint volt, ami februárban 50.529 forintra csökkent. A március eddig eltelt időszakában megkötött szerződések pedig 48.910 forintos átlagdíjon kötődnek.

Bőven van még idő!

Bőven van még idő a kampány végéig, aki eddig nem érezte fontosnak a részvételt annak még nem késő bekapcsolódni. Saját partnereinket is biztatjuk is arra, hogy vegyék igénybe az SK Trend kampánymodul szolgáltatásait, mert a személyes és hibrid értékesítési csatornában nagyon jók a partnereink eddig elért eredményei.

Ha kérdésed van, keresd Kovács Miklós ügyféltámogatási vezetőnket. Örömmel áll a rendelkezésedre akár e-mailen (kovacs.miklos@sktrend.hu), akár mobiltelefonon (+36205586258).