Nincs cégméret alapján eltérő szabályozás a magyar biztosításközvetítői piacon

Online Vezetői Kerekasztal, No.1. összefoglaló, 1. rész Figyelmeztetés: Ez most a szokásosnál is erősebbre sikerült, csak erős idegzetűeknek ajánlott! Elstartolt az Online Vezetői Kerekasztal rendezvénysorozat. Már az első találkozón kiderült, hogy rengeteg olyan terület van, ahol a piaci szereplők hajlandóak lennének együttműködni egymással, sőt elengedhetetlennek látják az együttműködést.

Blogcikk_Cover1_360x270A legnagyobb vitát az váltotta ki, hogy vajon eltérő kihívásokkal küzdenek-e, illetve eltérő szabályozás vonatkozik-e a kisebb, illetve a nagyobb közvetítő cégekre.

A rendezvény felvezető gondolataiban Kerekes Zoltán az SK Trend ügyvezetője elmondta, hogy ez a rendezvénysorozat nem az SK Trendről szól.

A piac fejlődése érdekében felvállaljuk a moderátori, szervező szerepet, ami segít a biztosításközvetítői piac vezetőinek abban, hogy meghatározzák a saját jövőjüket, visszaállítsák a szakma és a biztosítási piacon dolgozó munkatársak tekintélyét, elfogadottságát, megalapozzák azt a stabil, kiszámítható pénzügyi és jogi környezetet, amiben a vállalkozások képesek fejlődni, beruházni, értéket teremteni.

Mindennek alapvető feltétele, hogy felrázzuk a piacunkat a mostani passzivitásból, a piaci szereplőket rábírjuk a párbeszédre, együttgondolkodásra, az aktív, célirányos cselekvésre. Mind a vezetőket mind a munkatársakat rávezessük a jelenlegi attitűdjük megváltoztatására, azért, hogy az erőforrásaikat a fejlődés érdekében használják fel.

Az első esemény céljaként a piaci fejlődés TOP 3 prioritásának meghatározását jelöltük ki, amelyek megoldásával azonnali hatékonyságnövelés és értékteremtés érhető el. Azt is meg akartuk tudni, hogy mi számít ma sikernek egy biztosításközvetítő vállalkozás számára, miért is tartja valaki sikeresnek, vagy kevésbé sikeresnek önmagát, vállalkozását.

Az első rendezvényre 27 biztosításközvetítő cég 31 munkatársa jelentkezett be, mielőtt Zoltán átadta volna a szót a jelenlévőknek, a saját helyzetértékelését osztotta meg velük a piac helyzetéről, ami a következő:

  • A biztosítási, és különösképpen a biztosításközvetítői piacon nincs érezhető fejlődés;
  • Alapvetően rossz irányba mennek a dolgok: a piaci szereplők passzívak, nem reagálnak, nem fejlesztenek, nem érzékelik a sérülékenységükben rejlő veszélyt. Ennek az a következménye, hogy egyre többen kiszorulnak a piacról, majd teljesen ellehetetlenülnek;
  • A szakma elöregedett, nem vonzó a fiatalok számára ez a pálya – pedig ők képesek lennének kikényszeríteni a fejlődést, pl. a digitalizáció területén;
  • Sok a kényszervállalkozó, aki “csak megélni akar”, a fejlődés, a minőség, az ügyfél érdeke nem érdekli őket, ezzel a teljes piacot elhiteltelenítik;
  • A cégvezetők nem, vagy csak nagyon kevéssé tudnak hatni a beosztottaikra;
  • Az alkalmazott folyamatok, eljárásrendek nem célorientáltak, hanem megszokás alapúak, így nem hatékonyak, nincs eredményük, csak feleslegesen kötnek le erőforrásokat.

A lényeg, hogy a magyar biztosításközvetítő vállalkozások üzemmérete nem teszi lehetővé a fejlesztésekre irányuló törekvéseket.

Fejleszteni, fejlődni viszont muszáj. Sikeres stratégiák, önálló kezdeményezések hiányában a régi módszerektől várják a piaci szereplők, hogy másként alakuljanak a dolgok, vagy ami még rosszabb, azt sem érzékelik, hogy bajban vannak. Ha nem cselekszenek gyorsan, akkor a jelenleg még életképes cégek nagy része is éveken belül csődbe fog menni, vagy kényszerhelyzetbe kerül és mások döntenek majd a sorsukról.

A bevezető után Zoltán megkérte a jelenlévő kollégákat, hogy értékeljék ők maguk is a helyzetet, fejtsék ki, hogy miként látják a saját pozíciójukat, illetve mit kívánnak tenni a változás érdekében.

Holnap jövünk 4 részes, összefoglaló sorozatunk következő epizódjával! Ahogy az angolok mondanák: STAY TUNED!

 

@ Minden jog fenntartva.

A jelen dokumentumban található szövegek, szövegrészletek, ábrák, grafikák szerzői jogvédelem alatt állnak. További felhasználásuk csak az SK Trend Kft. előzetes, írásos beleegyezésével és engedélyével történhet.