Úgy tűnik, itt a vége!

A március hónap egyértelműen a lakásbiztosítási kampányról szólt. Az elmúlt hetekben folyamatosan tájékoztattunk benneteket az aktuális eredményekről, trendekről, és próbáltunk következtetéseket is levonni az adatokból. A felmondási időszak lezárultával egyértelműen kijelenthető, hogy lecsengett a kampány. Nézzük, mit látunk most!

Lakaskampany4_360x270A saját meglátásaink előtt szeretnék figyelmetekbe ajánlani egy kitűnő összefoglalót a piaci összképről. Az alábbi linken elérhető cikket a Biztosítási Elemző Központ készítette: Módosításokat sürget a szakma: Jövőre sokat javulhat a lakásbiztosítási kampány hatékonysága - ProfitLine.hu

A saját piacunkon azt éreztük, már jóval a kampány kezdete előtt, hogy két nagy csoport, vagy nevezzük úgy, hitrendszer alakult ki. Az egyik kitűnő lehetőséget látott a lakásbiztosítási kampányban és a siker érdekében jelentős előkészületeket tett, beruházott, fejlesztett, stratégiát épített.
A másik csoportba tartozók, inkább a kétségeiket fogalmazták meg, miszerint, ez csak a nagyok harca, az online szereplők úgyis mindent vinni fognak, túl sok munka és kevés új üzlet várható, túl rövid az idő, nem lehet felkészülni, túl sok a bizonytalanság, a nyitott kérdés, stb.

Ebben a cikkben mi csak tényeket szeretnék megosztani veletek és a következtetések levonását rátok, illetve a jövőre bízzuk.

Lássuk a tényeket!

Március hónapban a partnereink az SK Trend portálon a korábbi átlag mennyiség hétszeresét kötötték lakásszerződésből. Hétről-hétre folyamatosan egyre növekvő számban készültek az ajánlatok. A kampány utolsó hetében a szokásos napi mennyiség tízszerese készült el. Ezúton is szeretnénk megköszönni az aktivitást, és azt, hogy a mi portálunkat választottátok a kampány lebonyolítására. Büszkeséggel tölt el, hogy az ugrásszerű növekedés ellenére a beavatkozást igénylő szerződések mennyisége arányaiban nem növekedett.

Bízunk benne, hogy azok a felhasználóink, akik megtapasztalták, hogy mennyivel egyszerűbb és gyorsabb az SK Trend felületein tarifálni és megkötni a lakásbiztosításokat, már nem térnek vissza a biztosítók portáljaira.

Mi egyértelműen azt látjuk a számokból és a hozzánk eljutott piaci információkból, hogy a lakás termék kifejezetten illik a személyes, illetve hibrid értékesítést folytató közvetítők portfóliójába, sőt elsősorban ezek a cégek tudják sikeresen értékesíteni a terméket. Javasoljuk, hogy a lakás kampánytól függetlenül is folyamatosan vizsgáljátok felül az évfordulós szerződéseiteket, és kínáljatok jobb szolgáltatáscsomagokat az ügyfeleiteknek.

További fejlesztéseink

A szükséges következtetések levonása után már idén, év közben elő fogunk állni egy - a tapasztalatok és a tőletek kapott javaslatok alapján továbbfejlesztett - lakástermékkel. Nagy örömünkre a biztosítótársaságok is rendkívül együttműködőek és támogatóak a termékfejlesztés kapcsán. A jövő évi kampányra már egészen biztosan egy, a jelenleginél is felhasználóbarátabb, új funkciókat is kínáló rendszerrel érkezünk.

Ok, de ki nyert?

Sokakban felmerülhet a kérdés, hogy ki nyert a kampányban? Bízunk benne, hogy az ügyfelek és közvetítőcégek azon része, akik készültek rá mindenképpen nyertesek. Ne legyünk álszerények: az integrátorok biztosan. Biztosítói oldalon a négy nagy társaság koncentrációja, nem hogy nem gyengült, de még erősödött is. Az Alfa, Groupama, Generali, Uniqa négyes a márciusban megkötött új szerződések 83,1%-át birtokolják. Az állománydíjat tekintve még nagyobb a fölényük, 86,1%-ot tesz ki ezen társaságok részesedése. Az SK Trend portfóliójában a lakás kampány egyértelmű győztese: az Alfa Biztosító. Azért is külön gratuláció jár az Alfa csapatának, mert nem feléjük lejtett a pálya, ennek ellenére immáron új színekben továbbra is őrzi veretlenségét a biztosító.

Elismerés a partnereinknek!

Ami számunkra a legörvendetesebb és itt megint csak elismerésünket szeretnénk kifejezni a partnereinknek, felhasználóinknak, hogy az átlagdíj alig csökkent a kampány során. Míg a piac egyéb szegmenseiben 30-40%-os díjcsökkenésekről számoltak be, az SK Trend portálokon kötött lakásszerződések átlagdíja március hónapban 51.967 forint lett. Összehasonlításul januárban ez 52.877 forint volt. Nagyon érdekes az is, hogy a kampány első hetéhez képest, a vége felé haladva, minden héten nőtt a megkötött szerződések átlagdíja.

Természetesen április hónapban is megkülönböztetett figyelemmel követjük a lakásszerződések alakulását. Most azt látjuk, hogy az átlagos kötésszámok kétszerese teljesül, így ki merjük jelenteni, hogy az idei lakásbiztosítási kampány véget ért. Jövőre biztosan sokkal nagyobb számokat látunk majd, mi pedig mindent megteszünk annak érdekében, hogy az SK Trend partnerei legyenek a legsikeresebbek a következő kampányokban is.

Ha kérdésed, kérésed van, keresd Kovács Miklós ügyféltámogatási vezetőnket. Örömmel áll a rendelkezésedre akár e-mailen (kovacs.miklos@sktrend.hu), akár mobiltelefonon (+36 20 558 6258).