Újabb jó hírek: folyamatosan nő a megkötött lakásbiztosítási szerződések száma!

Az SK Trend portálján alig csökkent az átlagdíj! Szeretnénk köszönetet mondani partnereinknek és a rendszereink felhasználóinak, azért, hogy ilyen nagy mennyiségben kötik a lakásbiztosításokat az SK Trend portálokon.

Lakaskampany3_270x360Számítottunk rá, hogy a kampány miatt a megszokotthoz képest több szerződés készül majd, de amit látunk az rendkívül kellemes meglepetés.

Ígértük, hogy hetente érkezünk friss hírekkel és adatokkal a kampány alakulásáról, lássuk hát, hogy állunk a kampány végéhez közeledve. Minél több alkusz kollégával beszélgetek, annál inkább erősödik bennem az a jó érzés, hogy a lakásbiztosítás lesz a következő KGFB. Abból a szempontból mindenképpen, hogy a személyes és hibrid biztosításközvetítői csatorna második legsikeresebb terméke lehet.

Összeségében tekintve a lakásbiztosítási kampányt illetően talán túlzott optimizmussal vádolhattok minket a fenti kijelentésünk okán. Ugyanis egyre inkább az látszik, hogy a több százezres becsült szerződésváltás helyett, 100.000 körül várható a valós kötésszám a teljes piacon a kampány végére. Hogy ez jó, vagy rossz azt biztosan nem nekünk kell eldöntenünk.

Két dolog látszik már most

Két dolog látszik már most, ami közrejátszik a tervezetthez képest jóval szerényebb eredményekben: egyrészt a váltók domináns részét az online csatornának kellett volna kiszolgálnia. A legnagyobb piaci szereplő azonban technikai problémák miatt, nem tudta időben elindítani a kampányát. Másrészt jól látható, hogy ügyfél szempontból a lakásbiztosítás nem KGFB. Az ügyfelek nem kattintanak csak úgy rá a legalacsonyabb díjra, szeretnének belelátni a részletekbe, megismerni az ár-érték arányt, ehhez viszont személyes tanácsadásra van szükségük.

Márpedig ez így lesz az elkövetkező kampányokban és az éves kampányok közötti időszakokban is. Megfelelő tudatossággal és ügyfélközpontú értékesítési szemlélettel, az SK Trend rendszerek által biztosított részben automatizált folyamatok használatával a lakásbiztosítási piac jelentős hányada konvertálható a  biztosításközvetítői csatornába.

A múlt heti cikkünkben azt írtuk, hogy: “az SK Trend rendszereit használó közvetítőcégek a sztenderd napi kötésszámok négy-ötszörösét realizálják és a növekedés üteme is szignifikáns.” Ez olyannyira igaznak bizonyult, hogy ezen a héten már hétszeres szorzóról beszélhetünk és továbbra is kitart a növekedés.

Ma már az nem lehet kérdés, hogy azok a partnereink, akik időben elkezdtek felkészülni a lakásbiztosítási kampányra, időben tájékoztatták ügyfeleiket, azok most nagyot kaszálnak. Ezúton is szeretnénk kifejezni elismerésünket, azért az áldozatos munkáért, amivel a megnövekedett ügyfélforgalmat, láthatóan profi módon szolgáljátok ki. 

Nálunk alig csökken az átlagdíj

Természetesen azzal is tisztában vagyunk, hogy sok felhasználónk továbbra is inkább a biztosítói portálokat részesíti előnyben, a lakásbiztosítások díjának kiszámítására és a szerződések megkötésére. Nehéz szembemenni a megszokásokkal viszont nagyon könnyű kifogásokat találni arra, hogy miért jobb a biztosítói portálon kötni a lakásbiztosítást. Azon túl, hogy az nem biztosít megfelelő tájékoztatást az ügyfelek részére és rengeteg felesleges munkát jelent az üzletkötőknek, most rendkívül jól látható egy ennél sokkal nagyobb és egyértelműbb előny az, ami az SK Trend integrált lakásbiztosítási terméke mellett szól: amíg a biztosítói portálokon tarifált lakásbiztosítások esetében a jelen kampányban 30-40%-kal alacsonyabb díjakon jönnek létre a szerződések, addig nálunk alig csökken az átlagdíj. Az SK Trend rendszerben márciusban megkötött lakásbiztosítás szerződések átlagdíja: 50.281 forint (2024. március 22-i adat). Ez az érték mindössze 1%-kal marad el a februári átlagdíjtól és a múlt heti értékhez képest még növekedést is jelent.

Hogy mi lehet ennek az oka?

Nyilvánvalóan az, hogy az ügyfelek nem csak a legolcsóbb biztosítást keresik, különösképpen nem ragaszkodnak ahhoz, hogy ugyanahhoz a biztosítóhoz kössenek egy olcsóbb biztosítást, ahol korábban voltak. Az integrált rendszerben lehetőség van egy magasabb szolgáltatást nyújtó terméket értékesíteni, a korábbihoz hasonló áron. Ezzel az ügyfelek is jobban járnak és a közvetítő sem veszít a bevételeiből.

Azt is látjuk, hogy sikerült új ügyfeleket is megszólítani a kampány során, olyanokat, akik eddig nem rendelkeztek lakásbiztosítással. Az elemzéseink szerint kb. minden tizedik kötés ilyen ügyfelektől érkezik.

Összességében elmondható, hogy kifejezetten jót tett a kampány a személyes értékesítést is folytató közvetítő cégeknek. Az SK Trend partnerek nagyon sikeresen szerepelnek ebben a kampányban és minden közvetítő partnerünknek érdemes a lakásbiztosítási termékre is koncentrálni a jövőben. 

Már csak egy hét maradt hátra

Már csak egy hét maradt hátra az idei kampányból, de még mindig van értelme bekapcsolódni, annak is, aki eddig nem tulajdonított jelentőséget neki. Partnereinket biztatjuk arra is, hogy vegyék igénybe az SK Trend kampány modul szolgáltatásait, mert a személyes és hibrid értékesítési csatornában nagyon jók a partnereink eddig elért eredményei.

Ha kérdésed van, keresd Kovács Miklós ügyféltámogatási vezetőnket. Örömmel áll a rendelkezésedre akár e-mailen (kovacs.miklos@sktrend.hu), akár mobiltelefonon (+36 20 558 6258).