Vágjunk bele!

Az előző blogcikkemben már olvashattátok, hogy ismét nagy fába vágtuk a fejszénket. Több hónapos előkészület után a célegyenesbe érkezett az anonim módon kitöltendő “Átfogó Biztosításközvetítői Piackutatás”! Már csak néhány hét van hátra a kutatás felmérési fázisának indulásáig. Addig is megpróbálom megválaszolni a jogos kérdésedet: miért is jó ez az egész kezdeményezés Neked!? Kezdjük az elején!

Piackutatas_poszt2_360x270Milyen kutatás?

Ahhoz, hogy tisztában legyünk a bennünket körülvevő világgal nem mindig elég az érzékszerveinket használni. Az üzleti életben talán a legfontosabb kérdés, hogy mit gondolnak a piac szereplői, illetve mi motiválja őket.

Sajnos egyetlen érzékszervünk sem biztosítja számunkra a gondolatolvasás képességét.

Nincs más megoldás, kérdezni kell, és ki kell értékelni a válaszokat. Minél több kollégát kérdezünk meg és minél többen válaszoltok, annál pontosabban tudunk majd következtetni arra, hogy merre tart a piacunk, és mit kell tennünk-tenned annak érdekében, hogy a saját céged fejlődése gyorsabb legyen, mint a piaci versenytársaké.

Nem tétlenkedtünk az elmúlt hónapokban. Kerestük a legjobb megoldást arra, hogy miként lehetne a lehető legnagyobb számban, releváns információkat begyűjteni a biztosítási, illetve a biztosításközvetítői piac aktuális helyzetéről, valamint jövőbeli kilátásairól.

Végül a piacfelmérés mellett döntöttünk.

Úgy látjuk, ez egy hiánypótló kutatás lesz, mert korábban senki nem készített ilyet, ennek hiányában viszont csak az üveggömbe tekintés merülhet fel alternatívaként, amikor a jövőt latolgatjuk.

Ha hiszel a javasasszonyoknak, akkor Neked nincs dolgod a továbbiakban! Ha mégsem ez a helyzet, gyere, és csatlakozz a kitöltők sorához mert mi bizony egy ennél, sokkal konkrétabb, bonyolultabb, földhöz ragadtabb, ugyanakkor összehasonlíthatatlanul hasznosabb és praktikusabb megoldást kínálunk számodra.

Miért csináljuk?

Azért vágtunk bele, mert én is lassan 20 éve tekintgetek abba a üveggömbbe, és próbálom kitalálni, hogy mi lenne a legjobb a biztosításközvetítői piacnak. Tudom, hogy sok más cégvezető is ezt teszi.

Néha eltalálom, megértem, néha pedig nagyon félreértelmezem az üzeneteket. Ez rendkívül fárasztó, idő- és pénzpazarló tevékenység és borzasztóan elegem van belőle. Amikor nagyon fel akarom magamat bosszantani, akkor elgondolkozom azon, hogy „mi lett volna”, ha mindig a megfelelő döntéseket hoztam volna, mindig a helyes megoldást adtam volna a felmerülő igényekre.

Valószínűleg az erőforrásaink nagy részét olyan dolgokra pazaroltam, amik sosem fognak megtérülni.

Persze mondhatom, hogy az élet folyamatos tanulás, és a hibák pont azért vannak, hogy tanuljunk belőlük, és, hogy megmutassák a helyes irányt.

De ostoba lennék, ha nem próbálnék költséghatékonyabb megoldást találni az eddiginél.

Azt is tudom, kedves olvasó, hogy Téged is rettenetesen kínoznak ezek a kételyek, lehet, hogy Te jobb arányban hoztál később helyesnek bizonyult döntéseket, de vajon Neked nem lenne sokkal egyszerűbb az életed, ha ismernéd, rendszerezve áttekinthetnéd a kérdéseket, és azt is megtudhatnád, hogy mit gondolnak róluk a piacod meghatározó szereplői?

Miért jó Neked?

Naivitás lenne részemről azt gondolni, hogy nem az lesz az első kérdésed, hogy „ok, de miért jó ez nekem”?

Douglas Adamstől tudjuk, hogy a válasz a nagy kérdésre pontosan 42. Persze ez csak akkor igaz, ha a kérdést úgy tesszük fel, hogy “Mi az élet értelme?”

Mi most nem megyünk el ilyen filozófiai magasságokba, mindössze azt akarjuk megtudni, hogy a biztosításközvetítői piacon dolgozó munkatársak mit gondolnak önmagukról, a piacról, a kilátásokról. Mit tesznek, vagy kellene tenniük a fejlődés, a siker, a túlélés érdekében. Milyen támogatásra, szolgáltatásra, környezetre van igényük, szükségük. Kitől várják ezeket a megoldásokat, és mit tesznek, ha nem kapják meg azokat.

A biztosításközvetítő piac szereplőinek a 42 nem elfogadható válasz a saját nagy kérdéseikre.

Már önmagában a kérdések megfogalmazása is nagyon komoly feladat. Ebben mi most segítünk, mert összegyűjtöttük azokat a felvetéseket, amiket egyrészt tőletek hallottunk, másrészt mi magunk fontosnak érzünk. Megtaláltuk a technológiát, aminek segítségével megvalósíthatunk és kiértékelhetünk egy ilyen nagy formátumú kutatást.

Most pedig megpróbálunk meggyőzni Téged arról, hogy a válaszok nemcsak Nekünk jelentenek óriási lehetőséget, hanem a piac összes fejlődni vágyó szereplőjének, minden üzletkötőnek, cégvezetőnek és cégtulajdonosnak.

Tehát Neked is!

Ha olvasod ezt a cikket, akkor valószínűleg Te is erősen érintett vagy, és szükséged van ezekre a válaszokra.

Azért lesz jó Neked, ha együttműködsz a kutatásban, mert a válaszok felhasználásával, számottevően több jó döntést leszel képes meghozni, sokkal gyorsabban tudsz majd reagálni a felmerülő igényekre, ezáltal biztonságosabb, kiszámíthatóbb munkakörnyezetet teremthetsz magadnak, jobban megérted az ügyfelek igényeit, így kisebb energia és költségráfordítással, magasabb jövedelemhez juthatsz.

Mit kell tennem?

Azt, amit egyébként is csinálni szoktál, ha a jövődről elmélkedsz, de most irányítottan, egy előre megszerkesztett kutatás keretében.

Szánj az életedből kb. 30-40 percet arra, hogy átgondold mit és miért csinálsz jelenleg, és hogy miként tudnád jobban csinálni a dolgod!

Ne ijedj meg, végig vezetni fogunk Téged!

A kutatás 15 témakörben vizsgálja a piacot, témakörönként 5 darab egyszerű állítást fogalmaz meg. Neked az lesz a dolgod, hogy az állítás értelmezése után, jelöld meg egy 7 elemű skálán, hogy mennyire értesz egyet azzal, vagy éppen mennyire nem értesz egyet vele.

Ez most nem egy olyan “csak egy pár kérdést kell megválaszolni, gyorsan fogunk végezni” jellegű kérdőív, ezért arra kérlek, hogy csak akkor kezdj bele, ha tényleg komolyan gondolod.

Ha valóban érdekel a saját és piacunk jövője, ha úgy gondolod, hogy Neked is tenned kell a sikeredért, a fejlődésedért, és rászánod azt a 30-40 percet a minőségi válaszadásra.

Lesznek egyszerű, könnyen lereagálható állítások, és lesznek olyanok, amelyek el fognak gondolkoztatni. Minden bizonnyal lesznek olyanok is, amiről azt gondolod, hogy Neked ezzel nem kellene foglalkozni, nem is érted miért éppen hozzád fordulunk ezzel.

Nos azért, mert fontos a Te véleményed. Mert minden vélemény fontos! Talán éppen a Te válaszaid kellenek ahhoz, hogy pozitív változások induljanak be a biztosításközvetítői piacon. Minél több kolléga vesz részt a kutatásban, annál pontosabban tudjuk felrajzolni a követendő irányokat.

Ezért arra kérlek, hogy ha kitöltötted a kutatást, utána, minél több munkatársadat győzd meg arról, hogy ők is tegyék meg ugyanezt!

Mikor tudom meg az eredményt?

Ez attól függ, hogy mennyire lesznek aktívak, együttműködőek a kollégák. Jelenleg az SK Trend rendszereinek több mint 5.000 regisztrált felhasználója van. Úgy gondoljuk, ha csak ebből a körből 300 elkötelezett, tenni vágyó, sikerre éhes véleményformáló munkatársat találunk, akik kitöltik a kutatást, akkor akár pár nap alatt is összegyűlhet az elégséges mennyiségű információ. Ha kevésbé vagyok optimista, akkor azt mondanám 1 hónap kitartó munkával és folyamatos kommunikációval elérhetjük a szükséges mennyiséget. 300 kérdőív kitöltése már elegendő egy reprezentatív eredményhez.

Az én célom viszont 500 kitöltött kérdőív!

A teljesen kitöltött kutatások aktuális számáról, folyamatosan fogunk tájékoztatni Téged és a piacot, annak érdekében, hogy minél többen érezzék a felelősségüket, és kapjanak kedvet a kitöltéshez.

A kutatás eredményeit  akkor kezdjük majd közölni, amikor elérjük a 300-as bűvös határt. 

Őszintén remélem, hogy Te magad és a Veled együtt dolgozó munkatársak is megértik ennek a kutatásnak a fontosságát, és a benne rejlő lehetőségeket. Tegyünk végre magunkért, indítsuk el azokat a pozitív irányú változásokat, amelyek elkerülhetetlenek a magyar biztosításközvetítői piac sikeres jövőjének megteremtése érdekében!

A kutatás rövidesen indul!

Számítok az együttműködésedre, és érdeklődéssel várom a véleményedet.