Így fogunk biztosítást eladni holnaptól. SK MAX cikksorozat, 4. rész

Az előző cikkünkben részletesen beszámoltunk a B-DOC mobil applikáció alapgondolatáról és az egyedi előnyökről, amelyeket biztosít. Most azt mutatjuk be, hogy milyen módon tud a Te biztosításközvetítő vállalkozásod, valamint hogyan tudnak az üzletkötőid profitálni a rendszer funkcióiból. Ami talán még ennél is fontosabb, hogy a használatával miként lesznek hosszú távon lojális ügyfeleid, akik mindig csak tőled akarnak biztosítást vásárolni.

SKMax_Interju_KerekesZoltan_3_ZoliOK_BDOC_1kep-1

Nehéz tagadni, hogy a legtöbben a mobiltelefonunk rabjai vagyunk. Emellett persze az is igaz, hogy az eszköz használata sok területen, nagymértékben megkönnyíti a mindennapjainkat.

Ha már függünk tőle, akkor miért ne használnánk hasznos és értelmes dolgokra is?

Mindenképpen ebbe a kategóriába tartozik a biztosításaink kezelése is. A “B-DOC biztosítási szerződéskezelő mobilasszisztens” alkalmazás pontosan ezzel a céllal készült. Feladata, hogy a biztosításközvetítő cégek és ügyfeleik kényelmes, hatékony és korszerű módon kommunikáljanak és üzleteljenek egymással.

Az előző cikkünkben, arról írtunk, hogyan kapják meg az ügyfeleitek a lehetőséget az alkalmazás használatára, miként valósul meg az ügyfelek azonosítása, illetve milyen előnyöket biztosít a rendszer az ügyfeleknek és a közvetítőknek. Ha még nem olvastad, fontos, hogy megtedd, vagy ha nem emlékszel rá, érdemes először felfrissíteni az emlékeidet, annak érdekében, hogy az alábbi információk könnyedén értelmezhetők legyenek.

Mindent egy helyen!

A biztosításközvetítők számára teljesen egyértelmű, hogy integrált rendszerekben gondolkoznak és dolgoznak, hiszen ez a kényelmes, gazdaságos és hatékony megoldás számukra.

Miért ne lenne hasonló igénye az ügyfeleiteknek? Ők is szeretnének gyorsan, kényelmesen, és célravezetően ügyet intézni. Teljesen jogos elvárás részükről, hogy az összes biztosításukat egy rendszerben lássák és kezeljék, függetlenül attól, hogy kinél és mikor kötötték meg azokat.

Nos, a B-DOC rendszerben erre lehetőségük van.

Alapvetően három módja van annak, hogy az ügyfél szerződései bekerüljenek a B-DOC rendszerbe:

  1. Egy új szerződés megkötése során a közvetítő felajánlja a lehetőséget a szerződéses folyamat papírmentes lebonyolítására a B-DOC rendszer használatával. Amennyiben az ügyfél él a felkínált lehetőséggel, akkor a megkötött szerződés már a B-DOC rendszerbe is automatikusan bekerül, így az ügyfél ezen szerződése vonatkozásában már minden B-DOC által biztosított funkciót és szolgáltatást igénybe tud venni.
  2. A B-DOC rendszerbe már regisztrált ügyfelek esetében a CKB4, vagy az SK MAX rendszerekben tárolt szerződéseket a biztosításközvetítő egyszerűen exportálni tudja az ügyfelei B-DOC mobil alkalmazásába.
  3. A B-DOC ügyfelek az alkalmazáson belül, kézzel rögzíthetik az egyéb meglévő szerződéseiket.  

SKMax_Interju_KerekesZoltan_3_ZoliOK_BDOC_2kepBármilyen módon is került be egy szerződés a mobil alkalmazásba, azt a B-DOC egységes nézetben, közös felületen mutatja meg a felhasználó ügyfélnek, aki ezáltal a teljes biztosítási portfólióját egyben láthatja. Azokat a szerződéseket is exportálni lehet a B-DOC ügyfelek alkalmazásába, amelyek eredetileg nem az SK Trend rendszerben készültek, hanem valamilyen biztosítói állományimport keretében kerültek az adatbázisba. Ennek eredményeként, egy adott közvetítő cég által kezelt összes ügyfélszerződést láthatják és kezelhetik a B-DOC felhasználók.

Persze ritka az olyan ügyfél, aki csak egyetlen biztosítási szolgáltató partnerrel (biztosításközvetítő, vagy biztosítótársaság) áll kapcsolatban.

A jó hírünk, hogy a B-DOC rendszerben erre is van megoldás!

Mivel minden ügyfél egy azonosítási folyamaton megy keresztül az első belépéskor, a regisztrációja során, az alkalmazás felismeri, ha ugyanaz az ügyfél egy másik szolgáltató partneren keresztül kíván szerződést kötni, vagy számára egy meglévő szerződést kíván exportálni. Ekkor a B-DOC felajánlja a lehetőséget, hogy az új szolgáltató partner, az ügyfél már meglévő biztosítási fiókjába elhelyezze a szerződést, vagy szerződéseit. Természetesen ehhez először a B-DOC felhasználó ügyfél hozzájárulását kéri. Amennyiben az ügyfél engedélyt ad rá, akkor az alkalmazás azt is meg fogja mutatni, hogy melyik szerződését, melyik szolgáltató partnere kezeli. 

“Szeretnék kedvezőbb ajánlatot kapni!”

Ez jogos igénynek tűnik az ügyfelek részéről. A természetes válasz erre az lenne: semmi akadálya, ezért vagyunk biztosításközvetítők! Az a dolgunk, hogy megtaláljuk az ügyfeleink számára legkedvezőbb szolgáltatást, a legjobb ár-érték aránnyal. Ezen a ponton, mindenképpen jegyezzük meg, hogy a kedvezőbb ajánlat, nem jelent feltétlenül olcsóbb ajánlatot!

Véleményem szerint, az kifejezetten jó hír, ha az ügyfeleid gyakran fordulnak hozzád ezzel a kéréssel. Azt mutatja, hogy megbíznak a szakmaiságodban, az ügyfeleid iránti elkötelezettségedben, és elhiszik, hogy a meglévőnél is jobb megoldást tudsz biztosítani számukra.

A B-DOC mobil alkalmazás egyik alapvető feladata, hogy az ügyfeleid a számukra elérhető, lehető legkedvezőbb biztosítási megoldásokkal rendelkezzenek és az összes biztosítási igényük le legyen fedve. Miután az alkalmazást használó ügyfelek egyben látják a teljes portfóliójukat könnyedén kijelölhetik azokat a biztosításaikat, amiket már régen kötöttek, vagy bármilyen egyéb okból felül kívánnak vizsgáltatni.

A kijelölt szerződésekről a B-DOC alkalmazás üzenetet küld az SK Trend front end rendszerbe, ahol az üzenet olvasása után, az üzletkötő, vagy az adminisztrátor egyetlen gombnyomással visszatöltheti az ügyfél érintett szerződését és új ajánlatot készíthet számára.

Logikus a kérdés, hogy vissza is tudod-e küldeni az ügyfél részére az elkészített kedvezőbb ajánlatot a mobil applikációjába. Hát persze! Ez a lényeg!

Emiatt fogja az ügyfeled azt gondolni, hogy te vagy az elsőszámú biztosítási szakértője, hiszen ő kért tőled valamit, te teljesítetted a kérését, mégpedig azon a platformon keresztül, amit ő használ a biztosításaival kapcsolatos ügyintézésre. Ráadásul ez a megoldás az általa leggyakrabban használt, imádott eszközén működik, a mobiltelefonján. Miért is fordulna bármelyik B-DOC felhasználó a jövőben máshoz a biztosítási igényeivel, ha tőled ennyire egyszerűen és kényelmesen megkap minden támogatást?

Na de, kivel akar az ügyfél együtt dolgozni?

Miként azt korábban is említettük, ritka eset, hogy egy ügyfélnek egyetlen szolgáltatóval van kapcsolata a biztosítási területen. Márpedig sokkal egyszerűbb egy helyen intézni az ügyeket, mint szétaprózódni. Túl egyértelmű lenne ennek alátámasztására pont az SK Trend integrált rendszerét hozni példaként, ezért maradjunk annál, hogy azért járunk szupermarketbe vásárolni, mert ott egy helyen majdnem mindent megkapunk. Ha elégedettek vagyunk az árukészlettel és a kiszolgálással, akkor legközelebb is oda megyünk, és lehet, hogy korábban csak az élelmiszereket vásároltuk meg ott, de aztán már a tartós fogyasztási cikkeket, meg a ruházatot, meg minden mást is onnan szerzünk be.

Nyilván a biztosítást vásárló ügyfelek is elgondolkoznak azon, hogy miért is kell nekik 2-3, vagy még több céggel kapcsolatot tartani, különösképpen azután, hogy egy rendszeren belül kezelik az összes biztosításukat. És ha már lehetőségük van felülvizsgáltatni a meglévő portfóliójukat, akkor kivel tegyék ezt meg?

Én magam már sokszor felvetettem azokat a kérdéseket, hogy a meglévő szolgáltató partnerei közül vajon kit tart az ügyfél a biztosítási szakértőjének, és milyen szempontok alapján dönt arról, hogy kit bíz meg a biztosítási ügyei hosszú távú intézésével.

Egy biztos: a B-DOC rendszerben lehetősége van az ügyfeleknek kiválasztani, hogy a szerződéseiket kezelő társaságok közül kitől kéri a szerződései felülvizsgálatát. Ennek folyamodványaként pedig természetesen kezdeményezni tudja a korábban kötött szerződéseinek örökítését is egy másik biztosításközvetítő nevére.

Mindez bizonyára komoly piaci versenyt fog eredményezni, hiszen az ügyfelek attól a cégtől fogják megrendelni az új biztosításaikat, akitől a legjobb minőségű, leggyorsabb, legkényelmesebb kiszolgálást kapják. 

Az ügyfeleitek azért vesznek tőletek biztosításokat, hogy kár esetén segítsetek nekik!

Ugye milyen bölcs kijelentés! Nyilván sose gondoltátok volna, ha nem írom le! Ehhez képest ma még a biztosításközvetítő cégek több mint fele egyáltalán nem foglalkozik kárbejelentéssel és kárasszisztenciával!

Túl sokszor hallottam már közvetítőktől, hogy “ha az ügyfélnek kára van, akkor menjen a biztosítóhoz”. Ez egy tökéletes módszer az ügyfélvesztésre! Az ügyfelet elsősorban akkor kell segíteni, amikor bajba kerül és keresi azt a szakértőt, aki segítségére lehet a megoldás megtalálásában. Amennyiben te biztosítod számára a káresemények során a szakmai támogatást, akkor jogosan bízhatsz az ügyfeled lojalitásában.

A B-DOC rendszerben mindezt úgy érheted el, hogy igazából semmit nem kell tenned. A károsult ügyfél jelzése alapján, automatikusan elindul a kárbejelentési folyamat, és amennyiben az ügyfeled igényli, komplex kárügyintézési szolgáltatást is kaphat.

A kárügyintézési folyamat aktuális állapotát nyomon tudod követni a CKB4, vagy az SK MAX rendszerben. A te dolgod mindössze annyi, hogy miután lezárult az ügy, figyelmesen megkérdezd az ügyfeledet, hogy elégedett-e a szolgáltatással, és tudsz-e esetleg még valamiben segíteni neki.

És még mit lehet csinálni a B-DOC-kal?

A fentiekhez képest már csak apróságnak tűnhet, hogy a B-DOC rendszer jelentősen tudja növelni a biztosításközvetítő cégek költséghatékony működését, azzal, hogy egyes munkafolyamatokat teljes mértékben automatizál. Ilyen funkció pl. az adatmódosítás, a meglévő szerződések megszüntetése, vagy a zöldkártya igénylés. Ezekben az esetekben az ügyfél a B-DOC applikációba rögzíti a változásokat, igényeket és azok automatikusan szinkronizálódnak az SK Trend frontend és backend rendszerben is.

Természetesen összetettebb igényeket is megfogalmazhat az ügyfeled, ilyenkor az üzenetküldés funkciót kell használnia. A B-DOC felhasználó által küldött üzenetek eltárolásra kerülnek a közvetítői rendszerbe, miként az azokra adott válaszok is, ezáltal biztosítva a közvetítőcégek egyik fontos törvényi kötelezettségét. A válaszaitokat az ügyfeleitek szintén a B-DOC rendszer felületén tekinthetik meg.

Cikksorozatunk következő részében, azt mutatjuk be, hogy miként kapcsolódik össze a B-DOC és az SK Trend rendszer, hogyan látjátok a B-DOC alkalmazásból érkező ügyfél igényeket, miként tudtok rá reagálni, illetve elmeséljük, hogy milyen további fejlesztések lesznek még a B-DOC rendszerben, amelyek megkönnyítik a munkátokat és növelik a bevételeiteket. Figyeljétek a postafiókotokat és a közösségi platformjainkat!